„Copiii care se află în izolare resimt un stres emotional mult mai puternic comparativ cu adulţii, adulţii dezvoltă mecanisme adapative, mecanisme de copying foarte cunoscute. Adultul este capabil să parcurgă unele căi deja preformate în lupta cu situaţii neobişnuite, pe care copiii nu le au”, explică Olga Simionescu.
Medicul arată că acum copilului îi lipsesc prietenii lui de joacă, de vârsta lui, dar şi activităţile constante cu care era obişnuit înainte. Astfel, cei mici au senzaţia că şi-au pierdut locul de muncă.
„Copiii înţeleg că nu se mai duc la şcoală, care este locul lor de muncă, este serviciul lor, este locul unde trebuie să ajungă la oră fixă, unde trebuie să răspundă la întrebări, să-şi facă temă. Să dezvolte ierarhii, să lege temeinic raporturi care le conferă o dezvoltare armonioasă psiho - emoţională. Situaţia poate fi considerată de copii ca pe un eşec personal”, a subliniat sursa citată.
Pe de altă parte, lecţiile online sunt interesante, spune Prof. Dr. Olga Simionescu, însă percepţia copiilor poate fi diferită:
„În mintea unui copil un device este adesea un partener de joacă, încă de când era mic, şi acum nu mai este asimilat cu joaca sau cu distracţia. Jocul, elementul fundamental în dezvoltare este absent, şi asta poate să aibă inclusiv să pună rezultate negative în dezvoltarea lor cognitivă în viitor”, adaugă sursa citată.