Antena 3 CNN Actualitate Măsurile luate de STS după cazul Caracal. Toți operatorii 112 sunt vizați

Măsurile luate de STS după cazul Caracal. Toți operatorii 112 sunt vizați

S.T.
1 minut de citit Publicat la 14:58 01 Noi 2019 Modificat la 14:58 01 Noi 2019

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, a informat vineri care sunt măsurile luate în ultimele luni, după cazul Caracal.

„Serviciul de urgenţă 112 a beneficiat de numeroase îmbunătăţiri în ultimele trei luni. Cu prioritate zero, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU), a luat măsuri de ordin legislativ, tehnic şi operaţional pentru eficientizarea activităţilor aferente numărului unic de urgenţă 112.

Astfel, au fost elaborate şi adoptate modificări legislative necesare implementării tehnologiei AML, scurtării timpilor de intervenţie, identificării facile a apelantului şi reducerii numărului de apeluri non-urgente. Concomitent cu aceste măsuri, pentru îmbunătăţirea cooperării dintre operatorii 112 ai STS şi dispecerii agenţiilor specializate de intervenţie (ISU, SMURD, Ambulanţă, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont etc.), Metodologia privind cooperarea agenţiilor specializate de intervenţie în cazul urgenţelor primite prin sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi procedurile de lucru conexe activităţilor acestora sunt în plin proces de modificare şi actualizare, în conformitate cu cerinţele actuale privind gestionarea situaţiilor de urgenţă în cadrul SNUAU.

Din punct de vedere tehnic, specialiştii STS au finalizat activităţile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanţă cu detaliile de implementare a tehnologiei AML, urmând ca, în perioada următoare, să se desfăşoare şi teste preliminare pentru operaţionalizarea transmiterii informaţiei de localizare. În paralel cu aceste demersuri, au fost desfăşurate activităţi de identificare a elementelor de infrastructură şi a lucrărilor necesare pentru operaţionalizarea dispeceratelor unice.

În plan operaţional, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgenţă a fost reinstruit prin intermediul unor programe şi cursuri dedicate creşterii competenţelor de comunicare şi scăderii vulnerabilităţii emoţionale. De asemenea, cu sprijin specializat, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creştere a rezistenţei la situaţii de stres accentuat. S-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice. În acest moment, în urma îndeplinirii tuturor cerinţelor necesare, Serviciul de urgenţă 112 a fost certificat conform ISO:9001/2015 din punct de vedere al asigurării managementului calităţii.

Concomitent cu toate aceste acţiuni, pentru creşterea vizibilităţii şi transparenţei în rândul cetăţenilor, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale derulează, la nivelul întregii ţări, campanii de promovare a aplicaţiei APEL 112 şi de conştientizare a apelării responsabile a numărului unic de urgenţă 112”, transmite un comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole