Antena 3 CNN Actualitate Inedit "Nemţoaicele Oraşului", expoziția inedită Retromobil la Salonul Auto București. Mercedes "bot de cal", printre exemplare

"Nemţoaicele Oraşului", expoziția inedită Retromobil la Salonul Auto București. Mercedes "bot de cal", printre exemplare

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 16:34 08 Oct 2022 Modificat la 16:36 08 Oct 2022

"O continuare a seriei de expoziţii tematice de succes lansată în anul 2021 sub numele 'Maşinile Bucureştilor', ediţia a VIII-a îşi propune să aducă o celebrare a zilei Republicii Federale Germania prin evocarea aportului său incontestabil la dezvoltarea fenomenului automobilistic mondial printr-o expoziţie de automobile atestate istoric fabricate în Germania între anii 1960 – 1990", transmit organizatorii.

Mercedes “bot de cal”, unul dintre cele mai fiabile autmobile din istorie vine la Nemțoaicele orașului, au anunțat aceștia.

"Mercedes-Benz W114/ W115 a fost denumirea internă folosită de Mercedes-Benz pentru o generație de sedanuri și coupé-uri cu motor față, tracțiune spate, cu cinci pasageri, introduse în 1968. Modelele W114 aveau motoare cu șase cilindri și erau comercializate ca 230, 250 și 280. Modelele W115 prezentau motoare cu patru cilindri și erau comercializate ca 200, 220, 230 și 240, cu modelele diesel purtând o denumire D. Un exemplar fabricat în anul 1976 care are un număr record de 4,6 milioane km la bord- în regim de taximetrie ăn Grecia- este expus în muzeul Mercedes ca mărturie a fiabilității de necontestat a seriei.", transmite Retromobil.

Conform datelor Retromobil Club România, pionierii automobilelor: Karl Benz şi Nicolaus Otto au dezvoltat motoare cu ardere internă în patru timpi la sfârşitul anului 1870, iar Karl Benz a adaptat designul unui trăsuri în 1887, realizând prima maşină modernă.

Până în 1901, Germania producea aproximativ 900 de maşini anual. BMW, deşi a fost fondată în 1916, nu a început producţia auto până în 1928.

Avântul industriei auto germane are loc la mijlocul anilor ‘30, când statul german adoptă o politică cunoscută sub numele de Motorisierung, ("motorizare") aceasta fiind considerată un element cheie al încercărilor de legitimare a guvernului de atunci prin ridicarea nivelului de trai al oamenilor.

Pe lângă dezvoltarea şi extinderea proiectelor de autostrăzi majore, proiectul Volkswagen a avut ca scop proiectarea şi construirea unei "maşini populare" robuste, dar ieftine, al cărei produs a fost Volkswagen Beetle, prezentat în 1937.

Citește mai multe din Inedit
» Citește mai multe din Inedit
TOP articole