"Marinarii au suferit arsuri pe o suprafață destul de mare a corpului, însă chiar și așa, potrivit autorităților maritime din România, starea lor este stabilă. Au fost duși imediat după accidentul de muncă la un spital din zona portului în care era acostată nava, iar ulterior vor fi transportați la un spital mai mare unde vor primi îngrijiri medicale de specialitate.
Și autoritățile maritime din România au aflat de caz, iar Sindicatul Liber al Navigatorilor face deja toate demersurile necesare pentru a-i ajuta pe marinar atâta timp cât vor râmâne acolo și în momentul în care starea lor de sănătate o va permite să facă diligențele necesare pentru a-i aduce în țară unde își vor continua tratamentul.
Se pare că a fost vorba de un accident de muncă la bordul navei, mai exact în sala mașinilor, acolo unde cei doi marinari, în vârstă de aproximativ 30 de ani au fost stropiți cu ulei încins. Din această cauză au suferit arsuri destul de grave", a spus reporterul Cătălina Buzoianu.
Un tânăr comandant de navă român a salvat patru vieți în Golful Mexic. Cum a fost recompensat
O navă la comanda căreia se află un comandant român a intervenit pentru a salva patru marinari aflați pe o ambarcațiune care lua apă. Incidentul a avut loc duminică în Golful Mexic, în timpul unei furtuni puternice. Misiunea s-a încheiat cu succes.
Nava „COSCO Malaysia” la comanda căreia se afla comandantul de cursă lungă român, Bogdan Rusu, a salvat patru marinari aflați pe un velier în Golful Mexic. Incidentul a avut loc la aproximativ 68 de mile vest de Clearwater, în jurul orei 11.00(local GMT), în timpul furtunii tropicale Sally, potrivit Mediafax.
Cei patru marinari ai velierului „Yes Dear” erau în mare pericol deoarece nava lor lua apă, iar US Coast Guard a abandonat salvarea cu un elicopter din cauza vremii nefavorabile.
Nava „COSCO Malaysia”, înregistrată în Hong Kong, a înfruntat uraganul și i-a salvat pe cei patru marinari, debarcându-i apoi în siguranță în portul Tampa Bay.
US Coast Guard a mulțumit comandantului navei pentru curajul și efortul echipajului, prin președintele Grupului de Căutare și Salvare, Benjamin Strong, afirmând că „salvarea unei vieți pe mare este o provocare, salvarea a patru vieți într-o furtună tropicală este un lucru extraordinar”.
Bogdan Rusu, comandantul care și-a asumat riscul de a înfunta marea, pentru a-și salva semenii, ar putea fi propus pentru premiul „Bravery at Sea”, conferit de Secretariatul General al Organizației Maritime Internaționale (IMO), pentru acte de bravură pe mare.
Propunerile pentru acest premiu se fac anual către Secretariatul General al IMO până în luna aprilie a anului următor.