Potrivit unui comunicat al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), Mega Image a lansat linia telefonică Sună Mega! destinat persoanelor cu vârste de peste 65 de ani și celor cu dizabilități.
„Astfel, pe toată perioada măsurilor de urgență COVID-19, la numărul de telefon 0800.410.900, care poate fi apelat în mod gratuit, non-stop, operatorii din call-center-ul Sună Mega! vor prelua apelurile persoanelor care se află în imposibilitatea de a se deplasa și, în funcție de adresa la care locuiesc, le vor redirecționa către asociații și organizații care asigură livrări gratuite cu ajutorul voluntarilor. Pentru a-i ajuta pe voluntari să facă cumpărăturile eficient, echipele de consilieri clienti pregătesc în magazine comenzi personalizate cu produse de bază, gata de livrare. În plus, voluntarii au prioritate la casele de marcat și respectă regulile de prevenție pentru cumpărături în siguranță”, se arată în comunicat.
De asemena, AMRCR a anunțat că METRO Cash& Carry România a distribuit pachete cu alimente copiilor care trăiesc sub pragul sărăciei.
„Au fost identificate aproximativ 500 de persoane la risc iar pachetele cu alimente au ajuns la copii din familii defavorizate din județul Dâmbovița și împrejurimi: familii cu copii care trăiesc sub pragul sărăciei, copii din comunități rurale la risc și lăsați în grija bunicilor (Cojasca, Iazu, Fântânele – jud. Dâmbovița), familii în izolare (din cauza întoarcerii din străinatate a părintilor), precum cei din periferia Bucureștiului”, potrivit comunicatului.
Și PROFI derulează de la începutul lunii aprilie un proiect prin care vârstnicii și persoanele vulnerabile aflate în imposibilitatea de a se deplasa pentru a-și face cumpărături pot primi acasă produsele de care au nevoie. Început în Timișoara, proiectul se derulează acum în mai mult de 40 de localități.
Brico Dépôt România s-a alăturat campaniei „România salvează România”, lansată de Crucea Roşie, și a donat 20.000 de măști sanitare, în valoare de 15.000 de euro. „Măștile vor fi distribuite, cu sprijinul filialelor de Cruce Roșie, către unitățile sanitare cu pacienți COVID, instituțiile care sunt ȋn prima linie la nivel de județ, precum Jandarmeria şi ISU, cât şi către voluntarii de Cruce Roşie, din județele: Arad, Bacău, Constanța, Suceava, Satu Mare și Vrancea”, se mai spune în comunicatul AMRCR.
Cora România a anunțat că susține producătorii locali, cu care a dezvoltat parteneriate, astfel încât hipermarketurile comercializează preponderent produse românești, fie că este vorba despre legume, fructe sau carne. „Programul cora alege românește confirmă recunoașterea noastră a faptului ca produsele românești sunt de calitate. În această perioadă, mai mult ca oricând, producătorii români au nevoie de susținerea noastră”, arată oficialii cora România.
Și IKEA a anunțat că a făcut donații în produse de peste 800.000 de lei în toată țara. Compania a mobilat complet centrul de spitalizare Bucureștii Noi pentru pacienți COVID-19 cu simptome medii din București, inaugurat recent. „În colaborare cu Auchan Retail România și Leroy Merlin România care au dezvoltat proiectul împreună cu Ministerul Sănătății, unitatea de 7.500 mp a fost dotată cu 350 de paturi IKEA, saltele și perne, precum și soluții pentru bucătării, zona de masa si cea de relaxare, textile și alte produse pentru a ajuta atât pacienții cât și personalul medical”, se mai arată în comunicat.
De asemenea, compania suedeză a este implicată într-o campanie de amenajare a spitalelor din Brăila, București, Roșiori, Constanța și Cluj care tratează pacienții cu COVID-19, iar împreună World Vision, a donat alimente pentru 628 de persoane din comunitățile vulnerabile din Urziceni și București. De asemenea, prin Concordia și grupul de inițiativă Casa Buna, un număr de 300 de persoane din Centrul Social Sfântul Lazăr și persoane defavorizate din zona Ferentari au beneficiat de alimentele donate.
Sursa: Mediafax