Programul creat și derulat de experții NTT DATA în securitate cibernetică este dedicat copiilor din școli și licee și urmărește să le ofere acestora noțiuni defensive care să îi ajute să traverseze în siguranță interacțiunile cu lumea digitală. Programul urmează să ajungă la peste 5.000 de elevi și voluntari din 35 de școli, până în 2025.
”Experții noștri oferă un ghid pe care copiii ar fi bine să îl aibă pregătit de fiecare dată când se aventurează în ”jungla digitală”. Cu cât mai mult avansezi în desișul junglei, cu atât crește gradul de risc. Amenințările sunt foarte serioase. Înșelăciuni, furt de identitate și date personale, hacking, cyberbullying sau expunerea neconsensuală la multe alte pericole, mai puțin vizibile”, a declarat CEO-ul companiei NTT DATA România, Maria Metz.
”În calitate de mamă știu foarte bine că interzicerea totală a accesului copiilor la mediul digital nu este nici posibilă, nici dezirabilă. Prin educație interactivă copiii pot conștientiza pericolele din mediul digital și cum să se păzească de acestea”, a subliniat Maria Metz.
Anxietatea și depresia la copii, printre efectele cumplite ale agresivității de pe internet
NTT DATA România susține ”inițiativa Being” prin Clusterului de Educație (C-EDU) și Fundația Inim. Scopul este cartografierea stării binelui mental al copiilor și tinerilor, printr-un studiu derulat în 13 țări din întreaga lume. România este singurul stat din Uniunea Europeană parte din inițiativa Being.
Raportul publicat arată că cei mai mulți tineri din România raportează cazuri de agresiune online dar și că peisajul social-media din România a devenit un teren fertil pentru cyberbullying, discriminare, dezinformare. Copiii sunt expuși la pericole care le pot afecta dezvoltarea mentală și pot evolua până la episoade de anxietate sau depresie, ca efecte directe a amenințărilor sau hărțuirilor din mediul on-line.
Raportul ”Being” poate fi citit aici:
https://iniminstitute.com/mapping-youth-mental-health-landscapes-local-insights-from-13-countries/
Internetul e o junglă, învață să o explorezi!
Programul a fost deja implementat în peste cinci școli din zona Cluj și a ajuns la peste 720 de participanți din 3 orașe. Până în 2025, echipa NTT DATA își propune să ajungă la un număr de peste 5.000 de participanți din 7 orașe de la nivel național.
Experții NTT DATA îmbracă noțiunile serioase de securitate digitală într-o formă plăcută și jucăușă pentru copiii de toate vârstele. Copiii sunt învățați cum să își creeze o parolă, cu cât mai lungă cu atât mai bună, dar să o și rețină ușor. Să nu ofere date personale străinilor de pe internet, să fie foarte atenți la ce fotografii postează pe internet și să nu dea click pe link-uri nesigure.
Inițiativa NTT DATA România beneficiază de sprijinul Ambasadei Elveției în România
Ambasada Elveției participă la evenimentele tip curs organizate în cadrul ”Junglei Digitale” cu seria de benzi desenate Webster pentru copii, care abordează situații reale pe care oricare dintre membrii unei familii le poate întâmpina în lumea digitală: escrocherii online, tentative de șantaj, teorii ale conspirației, dependență de ecran, site-uri cu conținut neplăcut și diverse alte tipuri de înșelătorii online.
Pornind de la aventurile familiei Webster, cititorilor li se arată cum să se comporte în mod responsabil în astfel de situații. În plus, fiecare poveste este însoțită de sfaturi practice pentru a evita capcanele internetului.
Despre NTT DATA România
NTT DATA România, parte din NTT DATA Group este lider în transformare digitală și inovație. Furnizăm soluții și servicii de ultimă generație care cresc eficiența, sustenabilitatea și profitabilitatea clienților noștri. Portofoliul nostru include o gamă variată de servicii IT, de la securitate cibernetică, consultanță și dezvoltare de sisteme, până la soluții de outsourcing și cloud, adaptate pentru a satisface nevoile dinamice ale industriilor diverse.
La nivel de grup, NTT DATA dezvoltă venituri de peste 30 de miliarde de dolari. Servim 75% din Fortune Global 100 și ne angajăm să ajutăm clienții să inoveze, să optimizeze și să se transforme pentru a avea succes pe termen lung. Investim anual peste 3,6 miliarde de dolari în cercetare și dezvoltare pentru a sprijini organizațiile și societatea să avanseze cu încredere și sustenabilitate în era digitală.