Potrivit unui comunicat transmis, sâmbătă, de MAI, la nivelul aparatului central al instituţiei au fost implementate măsuri menite să simplifice obţinerea informaţiilor de interes precum şi transmiterea de petiţii de către cetăţeni şi organizaţiile legal constituie.
"Odată cu reorganizarea secţiunii CONTACT de pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, cetăţenii au posibilitatea să găsească informaţii utile şi răspunsuri la cele mai frecvente întrebări din competenţa structurilor MAI, să trimită online o petiţie sau sugestii", precizează sursa citată.
În 2022, Direcţia Secretariat General din cadrul aparatului central al MAI a primit şi gestionat 13.529 de petiţii. Cetăţenii au transmis preponderent petiţii în format electronic, fie prin intermediul formularelor de pe site-ul instituţiei, fie prin intermediul poştei electronice.
91,5% dintre petiţii au fost gestionate de structuri din MAI
"În ceea ce priveşte modul de soluţionare a petiţiilor, 91,5% au fost gestionate de structuri din MAI (inclusiv din Aparatul Central al instituţiei, precum Corpul de Control al Ministrului, Direcţia Generală Management Resurse Umane, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi Direcţia Medicală), restul fiind redirecţionate către alte instituţii", arată sursa citată.
Activitatea de relaţii cu publicul a inclus şi activitatea de consiliere a cetăţenilor, care s-a desfăşurat prin intermediul operatorilor care deservesc linia telefonică gratuită a Ministerului Afacerilor Interne - 0800 800 624, care poate fi apelată, în fiecare zi lucrătoare, în intervalul orar 08.00-20.00.
Linia TEL-VERDE este destinată informării, consilierii şi semnalării unor aspecte care nu sunt urgente, pe domeniul de competenţă al Ministerului Afacerilor Interne. În anul 2022 au fost primite 1.769 de apeluri. De asemenea, ofiţerii din cadrul Serviciului Relaţii cu Publicul au consiliat un număr de 295 persoane care s-au prezentat la sediul instituţiei.
"Principalele categorii de solicitări ale cetăţenilor sau organizaţiilor legal constituite au vizat comiterea unor infracţiuni contra persoanei sau patrimoniului, tulburarea ordinii şi liniştii publice, cereri de punere în posesie şi de emitere a unor titluri de proprietate, cererile de încadrări, reîncadrări etc.", menţionează MAI.
Reclamantul anului, un cetăţean nemulţumit din Argeş
Au existat şi numeroase situaţii de transmitere a sute de petiţii cu privire la aspecte verificate deja şi pentru care s-a transmis răspuns, formularea unor cereri bizare sau ilogice, apelarea frecventă a liniei telefonice Tel-Verde cu aceleaşi aspecte şi la care s-a oferit deja răspuns.
Spre exemplu un cetăţean a transmis, în decursul unui singur an, Ministerului Afacerilor Interne şi instituţiei prefectului din judeţul Argeş 16.900 de petiţii referitoare la aceleaşi subiect, precizează sursa citată.
De asemenea, la linia telefonică 9590 au fost primite peste 64.700 apeluri, apelanţii fiind consiliaţi pe probleme ce au vizat regimul frontierei de stat, regimul străinilor în România, condiţiile de călătorie etc.
În 2022, la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă au fost înregistrate 7.403 petiţii, iar la nivelul Jandarmeriei Române au fost primite şi gestionate 4.692 petiţii.
De asemenea, Direcţia Generală Anticorupţie a înregistrat, anul trecut, 3.076 de petiţii, iar Inspectoratul General pentru Imigrări a gestionat peste 2.620 de petiţii.
Ministerul Afacerilor Interne recomandă cetăţenilor să aştepte să primească răspuns la petiţie, în maxim 30 de zile de la data înregistrării, înainte de a transmite o nouă petiţie pe acelaşi subiect.