Tesco a început să folosească imagini cu sparanghel, morcovi, portocale și struguri în raioanele cu produse proaspete, iar rețelele sociale s-au umplut de glume vizavi de ridicolul situației.
„Mmmm, fotografii delicioase cu sparanghel”, a scris cineva Twitter.
Cumpărătorii au văzut morcovi falși în Fakenham, sparanghel din carton în Londra, imagini cu portocale și struguri în Milton Keynes. Sainsbury’s a folosit, de asemenea, schițe ale ambalajelor pentru a umple rafturile.
Această ”soluție” vine ca o consecință a crizei șoferilor de TIR, a muncitorilor din fermele și fabricile de procesare a alimentelor, care au condus la disponibilitatea scăzută a unor articole în magazine. De asemenea, în porturi, manipulanții rămași prea puțini, nu mai fac față la volumurile mari de marfă care trebuie descărcată și transporttată.
Bryan Roberts, analist în dimeniul vânzărilor cu amănuntul, a spus că a început să vadă fotografii ale produselor proaspete în ultimul an, dar a precizat că au mai fost utilizate tehnici similare și înainte de această perioadă. „A devenit destul de banal. Nu este doar din cauza penuriei, ci și pentru că multe dintre magazine sunt pur și simplu prea mari.”
Tesco, care s-a lăudat că vânzările sale au fost stimulate de capacitatea sa de a păstra rafturile aprovizionate, a spus că imaginile cu fructe și legume nu au fost legate de problemele recente ale lanțului de aprovizionare și au fost utilizate de mai multe luni.
Supermarketurile tradiționale, care pot depozita peste 40.000 de linii de produse, și-au perfecționat gamele de produse alimentare pentru a îmbunătăți eficiența, astfel încât să poată reduce prețurile și să concureze mai eficient cu reducători precum Aldi și Lidl, care vând mai puțin de 3.000 de produse diferite.
Acest proces a fost accelerat de Brexit și de pandemie, care au dus la lipsuri de personal și dificultăți în transportul de mărfuri. Supermarketurile și producătorii au redus gama de diferite tipuri de paste, cafea sau ceaiuri pe care le vând pentru a facilita menținerea fluxului de mărfuri.
Anumite produse voluminoase și nu foarte profitabile, cum ar fi băuturile carbogazoase, au fost, de asemenea, împinse în jos pe lista de priorități în ceea ce privește aprovizionarea, din cauza lipsei de șoferi, ceea ce înseamnă că aceste produse lipsesc din multe magazine.
Mai multe lanțuri, inclusiv Sainsbury’s, Asda și Tesco au închis, de asemenea, ghișeele de servicii alimentare pentru a reduce costurile, lăsând mai mult spațiu de umplut.
Creșterea cumpărăturilor online a făcut, între timp, multe supermarketuri să nu mai aprovizioneze articole nealimentare, cum ar fi televizoare, CD-uri sau ibrice, ceea ce făceau cândva, lăsând zone goale pe care mulți nu au reușit să le umple cu produse alternative. Unii au adus și alte servicii, cum ar fi optica medicală sau curățătorii chimice pentru a ocupa spațiu.
În ceea ce privește produsele proaspete, magazinele precum Tesco au, de asemenea, obiective privind reducerea risipei de alimente, astfel că mențin stocurile mai reduse decât cele din trecut, potrivit The Guardian.
Decupaje de carton din articole scumpe, cum ar fi detergenții, pudrele proteice și băuturile spirtoase, cum ar fi ginul, sunt uneori folosite pentru a preveni furtul din magazine. Imaginile articolelor sunt puse pe rafturi pentru a indica disponibilitatea, iar cumpărătorii trebuie să ridice produsul real de la casă.