Antena 3 CNN Externe „Mă simt ca într-o scenă dintr-un thriller SF”. Un american a rămas blocat într-o mașină autonomă, care l-a învârtit într-o parcare

„Mă simt ca într-o scenă dintr-un thriller SF”. Un american a rămas blocat într-o mașină autonomă, care l-a învârtit într-o parcare

A.S.
2 minute de citit Publicat la 13:43 08 Ian 2025 Modificat la 13:43 08 Ian 2025

Un antreprenor în domeniul tehnologiei din Los Angeles a rămas blocat timp de câteva minute într-o mașină care se conducea singură și care funcționa defectuos, ceea ce l-a făcut aproape să piardă un zbor, a declarat el pentru The Guardian. Mike Johns se afla într-o mașină autonomă Waymo în drum spre aeroportul Sky Harbor din Phoenix, când vehiculul a început să se deplaseze în mod repetat în jurul unei parcări, învârtindu-se în cerc de opt ori în timp ce el vorbea la telefon pentru a cere ajutor companiei.

„Mi-am pus centura de siguranță. Nu pot ieși din mașină. A fost piratată? Ce se întâmplă?”, poate fi auzit el spunându-i unui reprezentant Waymo într-un videoclip pe care l-a postat pe LinkedIn în urmă cu trei săptămâni. „Mă simt de parcă aș fi în filme. Îmi face cineva o farsă? Și am un zbor de prins”.

Johns a crezut inițial că a fost o farsă, a declarat el pentru The Guardian. „Având o mulțime de prieteni inteligenți care lucrează în domeniul tehnologiei ... [m-am gândit] că poate era prietenul meu”, a spus el. Dar cum vehiculul continua să se învârtă în jurul unei insulițe din parcare, el a știut că există o problemă reală. „Mașina asta are o defecțiune”.

El a amețit în timp ce mașina continua să se învârtă în parcare într-un moment despre care a spus că „părea o scenă dintr-un thriller SF”. Reprezentanta Waymo l-a sfătuit să își deschidă aplicația în timp ce ea încerca să oprească vehiculul, dar a spus în videoclip că nu avea „opțiunea de a controla mașina”.

Problema a fost rezolvată după câteva minute, a spus Waymo într-o declarație. În cele din urmă, el a reușit să prindă zborul din Arizona către sudul Californiei, despre care a spus că, din fericire, a fost întârziat. Dar el a fost frustrat de experiență și a spus că nu a putut să spună dacă reprezentantul cu care a vorbit a fost uman sau AI.

„Este doar, din nou, un caz al lumii digitale de astăzi. Un produs pe jumătate copt și nimeni nu se întâlnește cu clientul, consumatorii, la mijloc”, a declarat pentru CBS Los Angeles Johns, care se descrie ca un futurist care are cunoștințe despre inteligența artificială.

Experiența a fost șocantă, a spus Johns. „Am fost uimit. Mi-a amintit și mai mult de fantoma din mașinărie. Veți auzi oameni referindu-se la vehicule autonome sau mașini fără șofer - eu le voi numi „mașini fără oameni”.” Johns a mai folosit Waymo o dată și a spus că experiența sa recentă nu îl va descuraja să folosească mașini fără șofer în viitor, dar că mai sunt lucruri de rezolvat.

„Ca futurist, simt că aici se îndreaptă totul, așa că ar fi bine să ajungi acolo primul”, a spus Johns. „Doar că avem defecțiuni care au nevoie de reparații”.

Waymo a declarat pentru The Guardian că „evenimentul de tip buclă” a fost rezolvat printr-o actualizare de software programată în mod regulat. Johns nu a fost taxat pentru călătorie, a declarat compania.

Compania oferă servicii de transport autonom în San Francisco, Los Angeles, Phoenix și Austin, iar anul trecut a oferit peste 4 milioane de curse complet autonome, potrivit Waymo. În timp ce vehiculele companiei au efectuat milioane de curse în siguranță, incidentele de profil, inclusiv o mașină Waymo cu conducere autonomă care a ucis un câine și o coliziune care a rănit un biciclist, au alimentat îngrijorările.

Pentru Johns, experiența a oferit informații utile pentru o carte pe care o scrie despre modul în care inteligența artificială va afecta locurile de muncă. „Am devenit propriul meu studiu de caz”, a spus el.

 

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole