DN1 rămâne cel mai periculos drum din România. Cu cele mai multe accidente rutiere grave în ultimii ani, clar DN 1 se califică la capitolul drumul negru al României. Nici DN2 nu este departe, ba chiar bate DN1 la capitolul morți.
În 2019 acestea erau cifrele groazei, în 2020 s-au înregistrat cifre mai mici din cauza pandemiei, dar topul a rămas același.
Lista celor mai periculoase drumuri din România
DN1, 56 de morți, 198 de accidente
DN2, 72 de morți, 176 de accidente
DN7, 61 de morți 152 accidente grave
DN6, 51 de morți , 148 de accidente
DN15, 26 de morți, 102 accidente
Care sunt cauzele accidentelor de pe șoselele din România
Ultima modificare a OUG 195/2002 a fost în 2019, când s-a interzis atingerea telefonului mobil în timp ce maşina se află în deplasare, dar foarte mulţi şoferi "stau pe telefon" în timp ce conduc.
Totodată, Guvernul, la fiecare început de an plafonează Punctul - Amendă. În plus, "priorităţile" de la Ministerul Afacerilor Interne sunt viteză bicicliştilor şi pietonii care folosesc mobilul când traversează.
Calitatea inferioară a drumurilor - Cel mai bun exemplu este E85 cu două benzi și jumătate, gropi, denivelări, asfalt prost
Drumurile din România au cea mai ridicată rată a deceselor în accidente din toată Uniunea Europeană: 85 de decese rutiere la un milion de locuitori în 2020, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană.
Numărul deceselor a scăzut cu 12% în 2020, ajungând la cel mai scăzut nivel din istoria României. Din 2010, numărul deceselor a scăzut cu 31%, deși nu s-au înregistrat progrese între 2014 și 2019.
Țara cu cea mai redusă rată a mortalității rutiere din UE este Suedia, cu 18 decese la un milion de locuitori, de 4,7 ori mai mică decât în România.
În coada clasamentului mortalității rutiere în UE deasupra României se află Letonia, cu 74 de decese la un milion de populație și Bulgaria, cu o rată de 67 la un milion.
Lucian Bode, despre principalele cinci cauze ale accidentelor rutiere grave: Prima este indisciplina pietonilor
Ministrul de interne, Lucian Bode, a declarat, luni, despre accidentele rutiere grave din România, că sunt provocate de neatenția șoferilor și viteză și a făcut un apel către participanții la trafic ”să se grăbească încet”.
Bode susține că au fost identificate cinci cauze principale ale accidentelor rutiere. ”Pe primul loc se află indisciplina pietonilor, viteza, indisciplina bicicliștilor, neacordarea priorității de trecere la pietoni și neacordarea priorității de trecere a vehiculelor. Acestea sunt principalele cauze.”, a explicat ministrul de interne.
Lucian Bode a precizat că în 2019 au fost aplicat 929.000 de sancţiuni contravenţionale, iar 48% dintre acestea au fost pentru cele cinci cauze generatoare de accidente grave. De asemenea, în primul semestru din 2021 au fost date 409 sancţiuni contravenţionale.