Gigantul japonez al băuturilor, Kirin Holdings, a lansat o lingură electrificată care, conform cercetătorilor, poate promova o alimentație mai sănătoasă.
Produsul a fost lansat luni, 20 mai 2024, marcând prima comercializare a unei tehnologii premiate anul trecut cu un Ig Nobel, recunoscut pentru cercetările neobișnuite și inovatoare.
Kirin Holdings va vinde online doar 200 de linguri electrice în această lună și va oferi o serie limitată la un retailer japonez în iunie. Compania speră să atingă un milion de utilizatori la nivel global în cinci ani, cu vânzările internaționale începând anul viitor. O lingură va costa 117 euro.
Această tehnologie este deosebit de importantă în Japonia, unde un adult consumă în medie 10 grame de sare pe zi, dublu față de cantitatea recomandată de Organizația Mondială a Sănătății.
Lingura, realizată din plastic și metal, a fost dezvoltată în colaborare cu profesorul Homei Miyashita de la Universitatea Meiji, care a demonstrat anterior efectul de îmbunătățire a gustului cu prototipuri de bețișoare electrice. Efectul funcționează prin aplicarea unui câmp electric slab pentru a concentra ionii de sodiu pe limbă, amplificând salinitatea percepută a alimentelor.
"Japonia are o cultură alimentară care favorizează aromele sărate. Japonezii trebuie să reducă consumul de sare, dar este dificil să schimbăm obiceiurile alimentare. Asta ne-a determinat să dezvoltăm această lingură electrică,” a declarat cercetătorul Kirin Ai Sato.
Cu o greutate de 60 de grame, lingura funcționează cu o baterie reîncărcabilă cu litiu. Miyashita și co-creatorul său, Hiromi Nakamura, au primit anul trecut Premiul Ig Nobel pentru Nutriție, decernat de imunologul și laureatul Premiului Nobel Peter Doherty într-o ceremonie online, potrivit reuters.com.