Deşi nu are preţuri tocmai mici, lanţul nemţesc s-a extins la noi, însă nu în toate zonele ţării. Situaţia, aparent ciudată, are o explicaţie logică şi economică, potrivit playtech.ro.
Lidl nu s-a grăbit să deschidă magazine în sudul ţării
Contracandidatul Profi a deschis tot mai multe magazine în zone din ţară unde Lidl nu este prezent şi a menţinut şi preţurile mici, lucru care l-a făcut apreciat în zonele mai sărace.
Spre exemplu, în Alexandria, Zimnicea sau Turnu Măgurele, predomină Profi sau Penny. Lidl nu s-a grăbit să deschidă în zonele menţionate, din considerente economice.
În oraşele amintite, puterea de cumpărare este mai mică, iar lanţul Profi se adresează mai multor buzunare din sudul ţării.
În sud, oameni mai săraci şi agricultura în floare
O analiză amănunţită arată că în acea regiune lumea e mai săracă, iar puterea de cumpărare, mai mică. În plus, tot acolo agricultura este bine dezvoltată, aşa că lumea nu face multe cumpărături.