Anunțul de licitație ce are ca obiect servicii de transport regulat special de călători cu autobuze sau autocare, de înlocuire a trenurilor de călători, a fost postat deja în sistemul electronic de achiziții publice.
Valoarea totală estimată a contractului care ar trebui încheiat pentru o perioadă de 60 de zile este de peste 550.000 lei, adică peste 110.000 euro la cursul actual.
Apare însă aici o problemă. Asta pentru că în același anunț se specifică faptul că termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 1 iulie la prânz.
Evaluările ofertelor de calificare tehnică, respectiv financiară urmează să se facă până pe data de 24 septembrie. În plus, ofertele trebuie să rămână valabile până pe 1 ianuarie anul viitor, deci cu mult după ce linia respectivă va fi redată circulației ca urmare a finalizării lucrărilor.
Practic, nu ar fi pentru prima oară când operatorul feroviar de stat pierde startul privitor la închirierea autocarelor de înlocuire. Asta pentru că la sfârșitul lunii februarie CFR Călători a postat în SEAP un anunț de licitație similar. Serviciul era destinat transportului călătorilor pe relația Cluj-Napoca Oradea, linie închisă deja pentru modernizare începând cu data de 1 ianuarie.
Operatorii privați introduseseră autobuze chiar de pe 1 ianuarie. Între timp, licitația a fost suspendată ca urmare a unei contestații, dar CFR Călători a anunțat la finele lunii martie că introduce autobuze de înlocuire.