La Colegiul Național Bănățean din Timișoara, cursurile au devenit o adevărată plăcere, iar elevii sunt fascinați de fiecare lecție predată cu ajutorul inteligenței artificiale.
Ochelarii cu realitate virtuală ori augmentată, imprimantele 3D și roboții sunt asistenți de nădejde pentru dascăli.
Astfel, lumea virtuală se combină cu cea reală prin suprapunerea în timp real a obiectelor virtuale.
„Avem 15 activități de matematică, care încep, de exemplu, de la funcția de gradul al doilea, ce am făcut astăzi, la rezolvarea ecuațiilor.
Avem lecții pe știință, avem sistemul circular, de exemplu. Avem ochiul uman, tot așa în realitate virtuală poți să vezi ochiul în față și să vezi toate componentele ochiului și să determini care sunt acestea”, spune un profesor.
Dascălii spun că noile tehnologii îi fac pe elevi mai curioși și mai atenți în timpul orelor.
„E mai atractivă decât matematica normală cu caiet și foaie în față”
În felul acesta, copiii pot să intre într-o altă realitate în care noțiunile matematice sunt prezentate foarte concret.
„Copiii din ziua de astăzi nu mai sunt ca cei de acum 50 de ani, noi continuăm să predăm ca acum 50 de ani, ei sunt altcumva, memoria lor vizuală e foarte puternică din cauză că o folosesc foarte mult”, spune Marius Lobaza, profesor de matematică CNB Timișoara
Elevii sunt fascinați de noul mod de predare.
„Mi se pare foarte interesantă și e mai atractivă decât matematica normală cu caiet și foaie în față”, spune un elev.
Cele două laboratoare ale liceului au fost dotate din bani europeni, iar investiţia se ridică la 120.000 de euro.