Investiția este o premieră în România și reprezintă doar un prim-pas în digitalizarea care, spun cei din industrie, va fi prezentă la tot pasul.
"Bună ziua! Bine ați venit la Brașov, orașul de la Poalele Tâmpei!" Este întâmpinarea de care au parte turiştii care trec pragul unui hotel de la munte. Recepţionera digitală pe nume Lara a ajuns aici ca un cadou de Crăciun. Un cadou ce le vorbește oaspeţilor pe limba lor, fie ea română, engleză, spaniolă sau germană. Și este doar un debut timid.
Până la finele anului, Lara va deveni fluentă în cel puțin 10 limbi de circulație internațională. Cu alte cuvinte, datorită ei, turiștii veniți din toate colțurile lumii se vor putea caza fără ajutorul unei recepționere în carne și oase.
Odată instalați, oaspeții hotelului pot apela la recepționera digitală și pentru a afla atracțiile turistice. Și tot Lara le va putea face rezervări la acestea. Recepționerii, tot mai puțini la număr, spun că nu o privesc drept o amenințare, ci ca pe un ajutor de nădejde.
Turiștii care au interacționat deja cu Lara îi acordă 5 stele.
Iar utilitatea costă. Salariul Larei este de 500 de euro pe lună. Vorbim, desigur, de chiria acestui sistem, cost pe care cumpărătorul îl recuperează, însă, în doar câteva luni.
Perioada de probă a Larei se încheie luna viitoare. Atunci când va depăși stadiul de proiect-pilot, pentru a deveni primul sistem de acest tip disponibil pe piața europeană.