Jumătate din ambulanțele Spitalului Județean Vrancea, au peste 750.000 km, iar patru dintre ele, au depășit demult pragul de un milion de km.
Mașinile vechi sunt întreținute cu eforturi și cu cheltuieli foarte mari, însă chiar și așa au fost cazuri în care ambulanțele s-au stricat în drum spre pacienți.
Angajații așteaptă ca mașinile foarte vechi să fie schimbate, însă procedura este una greoaie.
Nu de puține ori, viața celor care pleacă să salveze vieți este pusă sub semnul întrebării, la fel și a pacienților transportați.
O defecțiune majoră poate surveni oricând, chiar dacă ambulanțele sunt verificate înainte de schimbul de tură.
"Momentan sunt patru ambulanțe care au depășit milionul de kilometri, dar sunt destule care se apropie de această limită. Consumă, după părerea mea, foarte mulți bani", a declarat Alexandru Gurgu, director tehnic, SAJ Vrancea.
Cele mai vechi ambulanță din dotarea Serviciului de Ambulanță Județean Vrancea sunt din 2007, iar vârsta lor își spune cuvântul. Nu de puține ori acestea s-au stricat în drum și a fost nevoie de alte echipaje care să preia urgențele respective.
"Este dificil, dar plecăm de fiecare dată siguri pe noi, pentru că interesul nostru este să ajungem în siguranță la pacient și că ambulanțierul deja a verificat mașina și sigur că în ziua respectivă nu ar trebui să ne lase", a declarat Gabriela Moroş, asistent medical SAJ Vrancea.
"Mașinile sunt încă funcționale, atât cu costuri într-adevăr mai mari, dar în momentul de față Serviciul de Ambulanță Vrancea nu-și permite să renunțe la ele", a declarat managerul SAJ Vrancea.
Numărul mare de kilometri la bord este cauzat și de transferurile pe care serviciul îl face cu pacienți în toată țara în lipsa unor medici specialiști la Spitalul Județean din Focșani
Situația din Vrancea nu este singulară în toată țara. Serviciile județene de ambulanță au probleme cu parcul auto din dotare, dar și cu lipsa de personal.
În județul Vrancea, Serviciul de Ambulanță Județean are nevoie de cel puțin șapte medici și 25 de asistenți și ambulanței.