România continuă să atragă ca un magnet companiile multinaționale, însă este atractivă și pentru cele care vor să se dezvolte.
Al patrulea cel mai mare retailer din lume a ajuns la finalul anului trecut financiar la 177 de magazine în ţara noastră.
Acestea aduc o contribuție uriașă în economia națională. Cu taxele plătite de unul dintre cele mai mari lanțuri de hipermarketuri din România s-ar putea finanța peste 9,4 milioane de consultații medicale sau s-ar putea construi spitale cu o capacitate de aproape 2.000 de paturi.
„Am încheiat anul financiar 2023 cu 177 de magazine răspândite în toate județele României. Peste 500.000 de clienți ne trec pragul în fiecare zi.
Impactul pe care îl avem nu se măsoara doar în clienți, ci și în oportunități de muncă, în sprijinul acordat economiei locale și în responsibilitatea față de comunitățile unde suntem prezenți”, spune Marco Hößl, CEO Kaufland România și Moldova
Cel mai recent studiu de impact socio-economic prezentat de compania cu una dintre cele mai mari cifre de afaceri din țară noastră arată că anul trecut a avut o contribuție brută la economia ţării de 571 de milioane de euro.
Contribuțiile prin lanțul de furnizori și parteneri ridică cifra la 2,5 miliarde de euro, adică echivalentul a aproape 1% din PIP-ul României din 2023.
„Din fiecare euro cheltuit de un client, 65% merg la furnizor”, explică Marco Hößl, CEO Kaufland România și Moldova.
Lanţul de hipermarketuri plănuieşte să ajungă la 200 de magazine până în 2025.