Daniel Apostal a prezentat, miercuri, care sunt pașii pe care trebuie să îi facă un consumator care solicită stingerea unui litigiu cu banca fără a ajungd la tribunal.
Acesta a prezentat câteva informații utile publicului despre funcționarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare, CSALB.
CSALB este o instituție înființată în urma transpunerii în legislația românească a Directivei europene privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum, precum și a Regulamentul Parlamentului European privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum.
Soluția este disponibilă tuturor românilor, gratuit, și într-un termen de doar 90 de zile. Cererea se face printr-o aplicație online în care se completează un formular, iar discuțiile cu conciliatorul se pot face prin telefon, fără prezență la conciliere.
Astfel de centre există peste tot in Europa, iar Comisia Europeană a cerut companiilor care produc nemulțumiri consumatorilor să susțină financiar aceste proceduri de soluționare în afara instanțelor.