Antena 3 CNN Sport JO 2024 JO 2024. Elisabeta Lipă, după ce România a cucerit aurul la canotaj: „Fetele de la 8+1 sunt eroine”

de Roxana Mihăiescu    |

Elisabeta Lipă, președinta Agenţiei Naţionale pentru Sport, a declarat, pentru Agerpres, că fetele care au cucerit aurul olimpic cu barca de 8+1 sunt eroine şi că în cursă şi-au vărsat toţi nervii pentru că la celelalte curse nu au fost pe prima treaptă a podiumului.

„Mi-am dorit enorm acest titlu olimpic, încât n-am închis un ochi toată noaptea. Cred că am avut emoţiile mai mari decât ele.

Iar astăzi când le-am văzut în cursă mi-am dat seama după toate medaliile pe care şi le-au dorit şi nu au reuşit să ajungă pe cea mai înaltă treaptă, pentru că e foarte greu să dublezi, aşa cum am făcut ele, să sari dintr-o barcă în alta, sunt eroine, vă spun sincer asta, şi-au vărsat toţi nervii pe această cursă. Ori la bal, ori la spital. Şi am avut flash-uri din cursa noastră de acum 20 de ani, când am încins hora aia memorabilă pe ponton”, a declarat Elisabeta Lipă, potrivit sursei citate.

„Acest aur trebuie răsplătit”

Ea a confirmat că medaliatele cu aur vor fi recompensate cu câte un automobil de către omul de afaceri Ion Ţiriac: „Nu falimentează domnul Ţiriac, mi-a zis aşa: 'Domnişoară, te rog frumos, ai un argint, ai două, hai, acum vină şi cu aur'. Vrem acest aur, dar şi acest aur trebuie răsplătit, că e una sau nouă, asta e fiecare sport e cu sensibilităţile lui”, a mai declarat aceasta.

Elisabeta Lipă a povestit că în dimineaţa cursei superstiţiile au ajutat-o ca barca de 8+1 să câştige aurul olimpic.

„Normal că nu pot să las garda jos şi să mă abat de la superstiţiile noastre. Şi astăzi când am plecat am văzut o maşină care avea aceleaşi numere şi am zis gata, e de bine.

După care de dimineaţă, când m-am îmbrăcat, cu pantaloni mei de la Tokyo şi când am băgat mâna în buzunar, am găsit bănuţul de aur. Galben adică. Şi am zis, astea sunt semne clare şi sigure, n-am absolut niciun dubiu. Mă rugam doar, am zis, 'Doamne, fii român la Jocurile astea, ai grijă de sportivii noştri, ai grijă de toţi, pentru că merităm. Suntem buni, suntem harnici, suntem puţini, dar suntem învingători'”, a mai povestit Lipă.

De asemenea, președinta Agenţiei Naţionale pentru Sport a mai mărturisit că o bucură faptul că românii au fost prezenți în tribune la Jocurile Olimpice și au trăit fiecare clipă și emoție împreună cu sportivii.

„Mă mai bucură faptul că am văzut mulţi români în tribune a fost un extaz total, iar s-a trecut de la agonie la extaz fiecare, oameni care nu au avut nicio treabă, nu ştiu, au venit pentru prima dată, dar emoţia aia transmisă şi dorinţa de a câştiga conaţionalul tău i-a făcut să zburde cu adrenalina la maxim.

Sunt nişte sportivi foarte buni, de care eu sunt foarte mândră. Este o generaţie aparte, atipică. dornică. Competiţia a fost tot timpul în primul rând între ei, chiar dacă făceau parte din bărci diferite, ei erau în competiţie”, a mai spus Elisabeta Lipă.

Încă o medalie de aur pentru România la canotaj, la JO 2024. Echipa feminină de 8+1 a terminat cursa pe primul loc

România a cucerit aurul la opt plus unu feminin la Jocurile Olimpice de la Paris, sâmbătă, după ce a dominat finala probei regine a canotajului.

România, în formula Maria Magdalena Rusu, Roxana Anghel, Ancuţa Bodnar, Maria Lehaci, Adriana Adam, Amalia Bereş, Ioana Vrînceanu, Simona Radiş, Victoria Ştefania Petreanu, s-a impus cu timpul de 5 min 54 sec 39/100, terminând cu mai mult de o barcă avans faţă de Canada (Jessica Sevick, Caileigh Filmer, Maya Meschkuleit, Kasia Gruchala-Wesierski, Avalon Wasteneys, Sydney Payne, Kristina Walker, Abby Dent, Kristen Kit), campioana olimpică en titre, înregistrată din 5 min 58 sec 84/100.

În urmă cu trei ani, la Tokyo, România ocupa doar locul şase în finală, după ce în serii stabilise un nou record mondial şi olimpic (5:52.99).

Ultima medalie olimpică a României în această probă - bronz - data din 2016, de la Rio.

Acesta este al patrulea titlu olimpic al României la opt plus unu feminin, după cele din 1996, 2000, 2004.

România a calificat nouă echipaje în Finalele A la JO de la Paris din cele douăsprezece pe care le-a avut: dublu vâsle feminin - categorie uşoară, dublu rame feminin, dublu rame masculin, patru rame masculin, dublu vâsle masculin, dublu vâsle feminin, patru rame feminin, opt plus unu feminin, opt plus unu masculin.

Canotajul românesc a obţinut cinci medalii la JO 2024, două de aur şi trei de argint.

România are un bilanţ de şapte medalii la Jocurile de la Paris, trei de aur, trei de argint şi una de bronz.

Aur au câştigat înotătorul David Popovici la 200 metri liber, canotorii Andrei Cornea şi Marian Enache la dublu vâsle masculin şi echipajul feminin de opt plus unu (Maria Magdalena Rusu, Roxana Anghel, Ancuţa Bodnar, Maria Lehaci, Adriana Adam, Amalia Bereş, Ioana Vrînceanu, Simona Radiş, Victoria Ştefania Petreanu), argintul a fost obţinut de Ancuţa Bodnar şi Simona Radiş la dublu vâsle feminin, de Ioana Vrînceanu şi Roxana Anghel la dublu rame feminin şi de Gianina van Groningen şi Ionela Cozmiuc la dublu vâsle feminin - categorie uşoară, în timp ce bronzul a fost cucerit de David Popovici la 100 metri liber.