La șase decenii după prima cursă a trenului de mare viteză care a transportat pasagerii între Tokyo și Osaka, Japonia vrea să construiască un coridor automat, cu bandă transportoare pentru marfă, scrie The Guardian.
Coridorul automat va consta într-o bandă dedicată pe o autostradă existentă, pe care vor circula cutii mari pe roți, controlate de un sistem computerizat. Aceste „vehicule” vor avea dimensiuni de aproximativ 180 cm înălțime și 110 cm lățime și lungime, asemănătoare unui dulap mare.
Coridorul de transport automat de mărfuri, care va conecta capitala de Osaka, la 515 km distanță, este văzut ca o soluție la creșterea cererii de servicii de livrare în a patra cea mai mare economie a lumii.
De asemenea, se dorește ca drumul să reducă presiunea asupra șoferilor de camioane de marfă, în contextul unui deficit de forță de muncă, problemă care afectează de la catering și retail până la transport.
Drumul va contribui, de asemenea, la reducerea emisiilor de carbon, potrivit lui Yuri Endo, un înalt oficial la Ministerul Transporturilor, care supraveghează proiectul.
„Trebuie să fim inovatori în modul în care abordăm transporturile și drumurile”, a spus Endo pentru Associated Press. „Conceptul cheie al drumului cu flux automat constă în crearea de spații logistice dedicate în rețeaua de drumuri, care să folosească un sistem de transport automat și să nu aibă nevoie de personal angajat”.
Conceptul lansat de Guvern a fost prezentat într-un videoclip în care se văd containere mari pe paleți – fiecare capabil să susțină până la o tonă de produse – deplasându-se pe un „drum cu flux automat” în mijlocul unei autostrăzi, pe ambele direcții.
Coridorul automat va încărca marfă în containere, ca parte a unei rețele care leagă aeroporturi, căi ferate și porturi.
Testele urmează să înceapă în 2027 sau începutul anului 2028, drumul fiind complet funcțional la mijlocul următorului deceniu.
Deși nu au fost publicate estimări oficiale, ziarul Yomiuri Shimbun a scris că un drum care leagă Tokyo și Osaka ar putea costa până la 3,7 miliarde de yeni [18,6 miliarde de lire sterline], având în vedere numărul mare de tuneluri de care ar fi nevoie.
Ministerul estimează că autostrăzile logistice ar putea face munca a 25.000 de șoferi de camion pe zi, a spus Yomiuri.