Jaguar, producătorul britanic de automobile de lux cu o istorie de peste un secol, a dezvăluit un nou logo care simbolizează tranziția sa către un viitor electric.
Logo-ul, anunțat marți, este descris ca o „celebrare puternică a modernismului” și subliniază pronunția britanică tradițională a brandului, „Jag-you-are”, în contrast cu varianta americană „Jag-wahr”, scrie CNN.
Noul logo renunță la literele majuscule ale versiunii anterioare și introduce un font personalizat, cu litere aurii și spațiere atent calculată. Literele „G” și „U” apar în majuscule, un detaliu menit să sugereze armonia vizuală printr-un amestec neașteptat de caractere mari și mici.
[GAL layout="3"]În plus, celebrul simbol al felinei săritoare, cunoscut sub numele de „Leaper,” a fost redesenat, iar monograma brandului integrează acum literele „J” și „R”. Totuși, emblema Leaper, prezentă de decenii pe automobilele Jaguar, va fi eliminată în favoarea unui nou design pentru badge-uri.
Aceste schimbări vin în contextul reimaginării Jaguar ca un producător exclusiv de vehicule electrice. În prezent, în SUA, Jaguar mai comercializează doar modelul F-Pace SUV, iar în Marea Britanie a încetat complet vânzarea mașinilor tradiționale.
Primul vehicul complet electric al noii ere Jaguar este planificat să intre în producție în 2026, marcând o schimbare majoră în direcția companiei.
„Aceasta este o reimaginare care recapturează esența Jaguar, readucând-o la valorile care l-au făcut atât de iubit, dar într-un mod relevant pentru publicul contemporan,” a declarat Gerry McGovern, directorul creativ al Jaguar Land Rover.
Toate detaliile despre noul branding vor fi dezvăluite oficial pe 2 decembrie, în cadrul evenimentului Miami Art Week.
Gerry McGovern a adăugat cu umor că această schimbare nu este „rezultatul vreunei inspirații dubioase, ci este cât se poate de reală,” conform declarațiilor din Car Dealer Magazine.