Este vorba despre aproape 9.000 l doar pentru luna octombrie 2021 și o diferență de 17.000 l între consumul măsurat de debitmetrele de la autobuzele Otokar și ce s-a alimentat la pompă, potrivit documentelor obținute de HotNews.ro.
În aceeași lună, și la autobaza Militari în urma controlului a fost descoperită o diferentă de aproape 17.000 l între alimentări şi consumul monitorizat în timp real de sistemul Thoreb, dar și un supraconsum de 3. 600 l de motorină.
Autobaza Ferentari, supraconsum de aproape 9.000 l în luna octombrie 2021
Controlul a vizat între altele autobuzele Mercedes Euro 3 și 4 și a descoperit un supraconsum de 4.510,84 litri la alimentarea autobuzului și un supraconsum de 4.269,23 litri la funcționarea instalației de încălzire aferentă autobuzelor. În total, 8.700 l.
Diferență de 17.700 l între alimentarea la pompă și consumul înregistrat de debitmetre
Controlul a mai descoperit o diferență de 17.700 l de motorină la autobuzele Otokar între alimentarea la pompă și cifrele înregistrate de debitmetre .
”La anexa "Situația consumului de carburant înregistrat la autobuzele marca Otokar pe luna octombrie 2021", sunt înregistrate consumurile măsurate de debitmetre (motor și Eberspacher), coloana 9 "Total consum Thoreb", în cantitate totală de 137.650,04 litri și alimentările din FMS (col. 10), în cantitate totală de 155.360,08 litri, diferenta dintre acestea fiind evidențiată în coloana 11 "Diferență alimentări FMS - consum Thoreb”. Diferența consumului înregistrat prin debitmetre față de alimentări este de 17.710,04 litri”, se arată în raport.
Autobaza Militari, supraconsum de peste 3.600 l
În luna octombrie 2021, la nivelul Autobazei Militari s-a descoperit un supraconsum de 3.606 litri motorină, 2.055 litri provin de la un număr de 22 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 si 1551 litri de la un număr de 17 autobuze Mercedes Citaro Euro 4.
”In condiţiile în care în luna octombrie 2021 au fost înregistrate depăşiri ale normelor de consum prin utilizarea instalației suplimentare Webaso, nu s-a efectuat o analiză a consumului de motorină pe fiecare autobuz marca Mercedes Euro 4 în parte”, se arată în raport.