Antena 3 CNN Actualitate Social Iulian Iancu, expert în energie, explică în cât timp vor ajunge facturile la energie recalculate corect la consumatori

Iulian Iancu, expert în energie, explică în cât timp vor ajunge facturile la energie recalculate corect la consumatori

Claudia Popovici
1 minut de citit Publicat la 16:47 11 Ian 2022 Modificat la 16:58 11 Ian 2022

Potrivit premierului Nicolae Ciucă, la facturile mari venite consumatorilor nu se vor aplica penalități şi urmează să se facă analiza, pentru a se vedea care sunt furnizorii care au încălcat legea, facturile urmând a fi refăcute.

În acest context, Iulian Iancu, preşedintele World Energy Council, a spus că românii care au primit facturi uriașe la energie şi gaze trebuie să aştepte de la furnizor noua factură recalculată.

„Nu vor fi plătite, ci vor fi recalculate fără să se perceapă penalități. Întrebarea este de ce să ajuns aici și atunci problema pe fond este, de fapt, legea.

În condițiile astea este clar că legea trebuie schimbată. O lege trebuie să fie ușor de înțeles, ușor de aplicat. Ori în cazul acesta ea a creat mari confuzii și în loc să diminueze a escaladat preţul.

Ori, văzând că efectul este pe dos faţă de ceea ce trebuia propus înseamnă că trebuie imediat să modifici legea.

În momentul de față după afirmația premierului nu trebuie să plătească și trebuie să aștepte noua factură care înțeleg că trebuie refăcută în conformitate cu prevederile legii și retrimisă consumatorilor. Deci consumatorii au un respiro acum până vor primi factura refăcută conform reglementărilor", a spus Iulian Iancu, expert energie.

Când vor ajunge facturile recalculate la consumatori

„Furnizorii nu au niciun interes să amâne atât de mult pentru că ei şi aşa au plătit sume fabuloase pe preţurile astea astronomice și ei sunt cei mai interesați să refacă facturile imediat.

Deci, părerea mea este că facturile se vor reface în câteva zile. Pentru consumatori vorbim de vreo 10-12 zile.

Cum ne dăm seama dacă facturile sunt calculate corect

Eu cred că 99% nu știu să citească corect factura pentru că este și așa foarte stufoasă. Eu cred că cel mai bine ar fi să nu facă acest tip de efort și de preocupare.  Au această informație trebuie să se refacă facturile. Cu alte cuvinte ei așteaptă de la furnizor noua factură. Dacă noua factură vine la vechea valoare înseamnă că și inițial au avut o factură corect întocmită", a spus  Iulian Iancu, expert energie, la Antena 3. 

Citește mai multe din Social
» Citește mai multe din Social
TOP articole