Antena 3 CNN Economic Irinel Scrioşteanu: "Acum ar fi trebuit să se semneze recepţia la terminarea lucrărilor, dar va fi semnat contractul pentru proiectarea ultimul lot rămas din autostrada A0"

Irinel Scrioşteanu: "Acum ar fi trebuit să se semneze recepţia la terminarea lucrărilor, dar va fi semnat contractul pentru proiectarea ultimul lot rămas din autostrada A0"

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 13:19 15 Mai 2023 Modificat la 13:19 15 Mai 2023

Totodată, oficialul mai spune că va cere conducerii companiei o analiză foarte amănunţită a acestei proceduri de licitaţie.

"Acum ar fi trebuit să se semneze recepţia la terminarea lucrărilor, dar va fi semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia acestora.

În sfârşit, putem semna contractul şi pentru execuţia ultimului lot rămas din A0-Lot 1 Nord.

Așa cum spuneam data trecută, sper ca epopeea acestui lot de autostradă să ia sfârșit și am avertizat de pe atunci Direcția de Achiziții Publice din cadrul CNAIR că voi solicita conducerii companiei o analiză foarte amănunţită a acestei proceduri de licitaţie, pentru a se putea lua măsurile necesare, astfel încât tipul acesta de licitații, care durează mai mult decât proiectarea și execuția lucrărilor, să nu mai existe. 

După ce în luna martie a fost desemnat, din nou, câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru Lotul I Nord al Autostrăzii de Centură București A0, a fost depusă, din nou, o contestație de către Intrakat, contestație care a fost respinsă zilele acestea de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). 

Astfel, în sfârșit, putem solicita documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta - Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement. 

Valoarea contractului este de 815,07 mil. lei, fără TVA, finanțare din fonduri europene nerambursabile. 

Lotul 1 Nord este ultimul lot care mai are nevoie de contract de proiectare și execuție, dintre cele 7 de pe Autostrada Bucureștiului A0, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni de la semnarea contractului, după cum urmează: 12 luni proiectare și 22 luni execuția lucrărilor. 

Contractul prevede executarea și a două pasaje supraterane: 

- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m

- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m 

Lotul I al traseului din Nordul Autostrăzii Bucureștiului se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km.

Reiterez ce am spus și referitor la semnarea contractului Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0: sper ca această licitație de pe Lotul 1 Nord să fie ultima din categoria "Aşa NU", fiind, de asemenea, începută în 2019, iar succesul înregistrat pe cele 12 loturi licitate și contractate ale Autostrăzii Moldova A7 să devină regula de bază în cadrul direcției de achiziții a CNAIR. 

Atașez fotografii din locul unde urmează să se intersecteze A0 cu DN1A, între Buftea și Mogoșoaia, unde se va conecta şi viitoarea Centură Ocolitoare a orașului Buftea, dar și unde se va realiza un pasaj peste calea ferată de-a lungul DN1A. 

Hai, România, hai că se poate!", a scris Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, luni, pe pagina de Facebook.

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole