„În ultima perioadă s-au transmis extrem de multe de convenții de consum. Suntem aproape pe final cu acest proces, dar revenind la acest document pe care îl primim cu factura, el este transmis în urma unei modificări legislative încă de la începutul anului și aceasta reprezintă un istoric de consum pe tot anul cu cantitatea aferentă fiecărei luni.
Prima prioritate în emiterea facturilor clienților este citirea de regularizare de la operatorul de distribuție, citire care, în urma modificărilor legislative, se face la trei luni. Dacă nu avem citire de regularizare, atunci vom factura indexul transmis de client. Dacă nu avem nici index transmis de client, aici intervine convenția de consum. Practic, acea cantitate estimată pentru luna respectivă de către operatorul de distribuție va fi folosită pentru facturarea clientului, iar pe factură o vom vedea ca estimat convenție. Cantitățile din această convenție de consum sunt determinate de către operatorul de distribuție pe mai multe criterii și reprezintă cantitatea estimată de acesta pentru consumul din luna în care se facturează.
Convenția de consum ne ajută ca atunci când nu avem o regularizare din teren, de la operatorul de distribuție, sau un index transmis de client, să folosim o cantitate pe care clientul deja o știe, a primit-o în această notificare și va fi folosită în emiterea următoarei sale facturi. În plic ai primit o notificare prin care te informam ce înseamnă convenția de consum, cum este ea stabilită și la ce te ajută și pe de altă parte ai mai primit o hârtie, denumită Anexa B, în care aveai lista tuturor locurilor de consum pentru care tu ai contract cu Enel Energie sau Enel Energie Muntenia. Pentru fiecare loc de consum în parte vei regăsi luna din an iar dedesubt găsești cantitatea estimată de operatorul de distribuție ca și consum pentru luna respectivă“, a spus Ioana Krekan la dcnews.ro.