Implementarea liniilor robotizate pentru fabricarea panourilor mici în domeniul naval nu este o noutate, automatizarea fiind direcţia sigură în viitorul construcţiilor navale.
"Sunt foarte fericit să fiu aici, după cum am mai spus, pentru că este următorul pas în dezvoltarea şantierului naval şi a digitalizării întregului proces. Este un punct de pornire în ceea ce oferim întregii zone şi societăţii noastre. Şi asta am încercat să facem aici", a declarat Mark Vermeulen, manager director Damen.
"Pentru mine este pentru prima dată când mă aflu aici, la şantierul din Galaţi şi sunt foarte fericită. Este o cooperare olandeză excelentă, cea pe care o sărbătorim acum, însă trebuie să îi amintim şi pe partenerii noştri români fantastici, care au colaborat împreună cu noi pentru a ajunge în acest punct, în care ne aflăm în aceste momente, la această minunată linie de producţie robotizată. Astfel, uşurăm munca oamenilor, nu pentru a reduce personalul prin utilizarea acestei linii, ci dimpotrivă, pentru a le face activitatea mai plăcută. Este absolut fantastic! Este minunat. Bravo!", a precizat Willemijn van Haften – ambasadorul Regatului Țărilor de Jos.
Întreaga investiţie de la Şantierul Naval Damen Galaţi a costat 3,5 milioane euro.
"Este foarte important pentru noi, pentru că aduce robotizarea şi automatizarea în cadrul şantierului şi este prima din multele care urmează să se întâmple. Ne ajută foarte mult în faptul că forţa de muncă devine din ce în ce mai puţină", a explicat Doru Gaibar, director general Damen Galaţi.
Pe întreaga linie de robotizare lucrează doar trei muncitori.