După 45 de ani de stat la catedra Şcolii gimnaziale nr. 13 din Timişoara, fără o zi de concediu medical, învăţătorul spune că haosul nu i-a mai dat voie să predea. În plus, el a fost format pentru un alt tip de şcoală, care nu se mai regăseşte în condiţiile impuse de pandemia de coronavirus. De asemenea, dascălul a luat această decizie şi de teama COVID, spunând că este "vulnerabil" şi nu vrea ca vreun copil să păţească ceva.
În timpul unei intervenţii telefonice la Antena 3, lui Aurel Grijincu i-au dat lacrimile când vorbea despre condiţiile actuale de predare şi i-a transmis un mesaj ministrului Educaţiei, Monica Anisie.
Învăţător: Vor avea mulţi copii de suferit în ce priveşte formarea lor. Stăm ascunşi după mască şi ne jucăm de-a bal mascatul
"Şcoala trebuie să rămână şcoală pentru copii. Un copil la şcoală trebuie să-şi exprime bucuriile, emoţiile, sentimentele, iar în ziua de azi noi suntem obligaţi să-l canalizăm spre o altă educaţie, să devină un singuratic, un îndepărtat, să nu socializeze, să fie în colţul lui şi să asculte numai ordine. Unde va fi personalitatea lui? Ce fel de personalitate va avea un astfel de copil?
Bănuiesc că vor avea mulţi copii de suferit în ceea ce priveşte formarea lor în această perioadă, prin educaţia şi şcoala care se va face, pentru că nu vor mai socializa, iar copilul trebuie să soarbă cuvintele dascălului, mimica spune tot, dar stăm după mască ascunşi acolo, după vizieră şi ne jucăm de-a bal mascatul", a spus învăţătorul Aurel Grijincu, vineri, la Antena 3.
Dascălul spune că haosul din sistem l-a determinat să se pensioneze.
Învăţător: M-am pensionat din cauza haosului. Nu am vrut să lucrez în aceste condiţii
Învăţător: Acest haos m-a făcut să dau un pas înapoi
"Situaţia, normal (m-a făcut să mă pensionez - n.r.). Am perceput situaţia din învăţământ ca pe un haos total. Regulile, procedurile se schimbau de la oră la oră şi, ca dovadă astăzi, încă nu am ieşit de pe grupul şcolii, directorul atenţiona cadrele didactice, la ora 14 să fie din nou la şcoală, toată lumea, pentru că au venit ordine noi de la DSP.
Acest haos m-a făcut să dau un pas înapoi, pentru că am fost format pentru un alt tip de şcoală, în care copilul era în centrul atenţiei, iar acum nu m-am mai regăsit. Ştiam că pe copil îl atrag de partea mea prin cântec, joc şi mişcare, dar nu am voie să cânt cu el, să mă joc cu el, el trebuie să se joace singur.
Toată vara m-am gândit că voi începe un an nou, dar în condiţiile actuale nu pot... sunt considerat o persoană vulnerabilă şi nu mi-aş putea ierta niciodată dacă unul din copii ar păţi ceva", a spus învăţătorul, cu lacrimi în glas.
Cum funcţionează şcolile în pandemie
Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat că şcoala va începe pe 14 septembrie, scenariul de urmat fiind decis de fiecare unitate de învăţământ în funcţie de situaţia epidemiologică.
Conform procedurii stabilite de autorități, școlile îşi fac planul de deschidere în funcţie de situaţia anunţată de DSP, dar şi de infrastructura pe care o au la dispoziţie.
Cele trei scenarii sunt: roşu, galben şi verde, în funcţie de situaţia epidemiologică. Cele trei mari scenarii sunt stabilite în funcţie de numărul de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la mia de locuitori.