Instituțiile publice nu vor mai putea solicita copii după acte, potrivit unui proiect depus de un deputat liberal. Practic, documentele solicitate ar trebui să existe într-o bază de date și de acolo să poate fi luate toate informațiile necesare.
Proiectul de lege este unul bun, dar ar putea fi foarte greu de pus în practică. Este necesar ca toate documentele, actele pe care o instituție publică le cere unui cetățean sau unei persoane juridice, să poată fi obținute de la alte persoane juridice, de la alte autorități, pe cale digitală.
În acest moment, oamenii sunt nevoiți să alerge săptămâni, poate chiar luni, pentru a obține aceste documente. Spre exemplu, la Primăria Sector 1, dacă o persoană dorește să își deschidă o patiserie, o covrigărie, are nevoie de 30 de autorizații și alte câteva acte, toate de la DPS, DSV, Cadastru și alte tot felul de agenții.
Aceste lucruri îl pun pe cetățean pe tot felul de drumuri și potrivit acestui proiect, Primăria ar putea să își ia toate aceste documente dintr-un singur loc, fără să mai fie nevoiți să ia acordul vecinilor, autorizații de la compania de salubritate.