Oamenii sunt păcăliţi să acceseze pagini false ale unor branduri renumite şi ulterior, sub pretextul că pot beneficia de oferte, sunt determinaţi să completeze date personale şi financiare.
"Atacatorii se folosesc de multiple tertipuri pentru a ne determina să executăm acţiuni care se dovedesc a fi maliţioase.
Oamenii sunt ademeniţi cu "oferte" ale unor branduri renumite
Una dintre metode presupune crearea unor pagini pe Social Media de obicei care copiază denumirea şi identitatea unor branduri cu reputaţie.
Atacatorii publică pe aceste pagini concursuri sau oferte promoţionale false.
Scopul este de a determina utilizatorii să acceseze link-uri maliţioase, introducerea unor date personale, financiare, de autentificare pe site-uri phishing folosindu-se pentru a ne convinge de un scenariu de obicei care implică iniţiative promoţionale închipuite", a atras atenţia Mihai Rotariu, purtător de cuvânt CERT-RO.
Aşadar, pentru a fi siguri că nu este vorba de o escrocherie, trebuie să verificaţi mai întâi dacă oferta respectivă există cu adevărat.
Cum verificăm dacă oferta chiar există
"Dacă întâlniţi un concurs sau ofertă promoţională din partea unei companii, mai întâi verificaţi dacă sunteţi pe un canal oficial de comunicare.
Când interacţionaţi, raportaţi mereu către reţeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracţională", a continuat reprezentantul CERT-RO, Mihai Rotariu.