Reprezentanții ING spun că metoda frauduloasă se numește "phishing" și vizează orice persoană, prin diferite metode și canale.
"Există oameni care îți aruncă o momeală cu scopul de a-ți fura datele și în cele din urmă, banii, iar acest lucru se întâmplă prin diferite mijloace: de la e-mail, SMS, contactare directă în Social Media, până la apeluri telefonice în numele ING sau al unei instituții", explică cei de la ING.
La ce trebuie să fii atent?
Acest tip de mesaje pot apărea în contexte reale, de exemplu, dacă ai postat anunțuri de vânzare-cumpărare pe platforme dedicate. Folosindu-se de acest scenariu, persoana îți trimite un mesaj pe rețelele de socializare (Facebook, Whatsapp) sau un SMS prin care îți cere datele cardului ca să încheiați tranzacția.
"Te rugăm să ai grijă și să nu îi oferi datele cardului și nici să nu îți introduci datele cardului pe site-uri pe care astfel de persoane ți le trimit, existând riscul ca acele site-uri să fie clone false care extrag datele cardului.
Totodată, poți fi sunat de către o persoană care pretinde că este angajat ING, ca să oferi datele cardului pentru transferuri într-un seif al băncii sau ca să îți deblocheze contul sau cardul bancar", mai spun reprezentanții băncii.
Dacă s-a întâmplat să oferi datele cardului ca să încasezi sume de bani sau ca să ți se deblocheze conturile, blochează imediat cardul în Home Bank și anunță cât de repede posibil banca, precizează ING.