Update 14:10 ”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că circulația pe raza stației CF Roșiori Nord se desfășoară în continuare doar pe liniile 1,2 și 3, iar pentru repunerea pe șină a celor două vagoane deraiate și a vagonului răsturnat, din compunerea trenului privat de marfă, personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va interveni cu o macara de mare tonaj (125 tone).
Menționăm totodată faptul că, din primele verificări și conform informațiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la fața locului, mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția OPRIRE (culoarea ROȘIE) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Aceste informații sunt deja verificate și analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă.
Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluați de trenul IRN 79, care a sosit în București Nord la ora 9.36.
În ceea ce privește trenul IR 1822, acesta a fost retras din zona semnalului de intrare al stației Roșiori Nord, la ora 11.17, garnitura urmând să circule, fără călători, până la București Nord.
Pentru restabilirea traficului feroviar în condiții normale pe raza stației CF Roșiori Nord, vă informăm că personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va asigura tot suportul tehnic necesar operatorului de marfă, astfel încât intervențiile de repunere pe șină a vagoanelor deraiate să se desfășoare în condiții de siguranță și să fie finalizate în cel mai scurt timp.
Reamintim faptul că, deraierea vagoanelor din compunerea trenului privat de marfă a avut loc în cursul acestei dimineți, la ora 03.54, pe linia 5, din stația CF Roșiori Nord. Trenul privat de marfă avea în compunere 26 de vagoane încărcate cu autoturisme și circula în relația Craiova - Palas.
CFR SA adresează scuzele necesare călătorilor și îi asigură că personalul feroviar depune toate eforturile pentru restabilirea circulației în cel mai scurt timp și în condiții normale, pe raza stației Roșiori Nord”, se arată în ultimul comunicat al CFR.
---
Au apărut controverse în cazul accidentului feroviar din Teleorman. În cele două comunicate, CFR nu explică clar ce s-a întâmplat. Locomotiva trenului de călători este lovită şi nu există o explicaţie oficială.
În plus, în primul comunicat, CFR nu a pomenit nimic despre trenul de călători. Ulterior s-a aflat că 12 oameni au fost răniţi.
Potrivit primelor informații din anchetă, trenul de călători avea 52 de kilometri la oră în momentul în care semaforul s-a făcut roșu. După declanșarea frânării automate, trenul s-a mai deplasat aproximativ 300 de metri.
Viteza trenului de călători la impactul cu marfarul era de aproximativ 8 km/h.
Ce este neclar în acest moment și urmează să se afle după anchetă este motivul pentru care trenul de marfă era pe linia principală.
În mod normal, marfarul trebuia să tragă pe o altă linie, pentru a da prioritate trenului de călători.
O premisă a anchetei ar fi aceea că trenul de marfă deja deraiase și nu se mai putea mișca de pe linie.
Mecanicul trenului de călători spune că, înainte de impact, în stație, impegatul i-a spus să oprească.
Sindicatele spun că frâna de urgenţă a trenului de persoane a fost activată pentru a evita impactul.
În vagoane se aflau peste 280 de oameni, iar trei dintre ei au fost transportați la spital.