Există zone în Europa ce nu sunt perturbate odată ce iarna se instalează, în timp ce țările cu relief muntos sau cu climat temperat trec printr-o cu totul altă poveste.
Cele mai mari patru motive pentru care iarna îngreunează transportul internațional de marfă pe continentul european sunt:
-
lipsa de lumină solară;
-
temperaturile extrem de scăzute;
-
vremea imprevizibilă;
-
condițiile periculoase de condus.
1. Lipsa de lumină solară
Pe măsură ce ne apropiem de solstițiul de iarnă, ziua de 21 decembrie, zilele se scurtează, iar lumina soarelui necesară pentru funcțiile industriei de camioane devine din ce în ce mai puțină.
Dacă conduci un salon de bronzare, lipsa luminii solare este bună pentru afacerea ta, dar pentru industria de transporturi internaționale rutiere situația este chiar pe dos. Având în vedere sensibilitatea programelor și termenele tuturor celor angrenați în lanțul de aprovizionare, câteva ore de lumină naturală în minus sunt destule pentru a accelera oboseala și stresul șoferilor și a provoca întârzieri în lanț.
2. Temperaturile extrem de scăzute
În anumite zone de pe continentul european, între noiembrie și aprilie, peisajul este de-a dreptul înghețat.
Când temperaturile scad sub -10 grade, motoarele nu mai dau același randament. Condițiile acestea de lucru nu sunt prielnice pentru motor sau combustibil, iar potențialul de probleme mecanice crește.
În consecință, companiile de transporturi internaționale și șoferii lor consideră că este dificil să profite la maximum de o zi de lucru pe măsură ce temperatura și orele de muncă pe lumină scad.
Protecția împotriva înghețului vine și ea cu un cost în plus. Înlocuirea filtrelor de combustibil și a filtrului de ulei, schimbarea uleiului de motor cu unul special pentru iarnă, adăugarea de antigel și verificarea bateriei și a componentelor electrice sunt absolut necesare pentru a asigura continuitatea transporturilor în caz de temperaturi sub -10 grade celsius.
3. Vremea imprevizibilă
În multe părți ale Europei, iarna vine automat și cu viscol, vânturi puternice și drumuri blocate. Din acest motiv, transporturile internaționale de marfă ce trec prin aceste zone vor avea întârzieri din cauza blocajelor rutiere sau din cauza rutelor ocolitoare.
În general, furnizorii de servicii de transport și șoferii sunt neputincioși dacă viscolul apare din senin. Când apare blocajul, șoferii nu au de ales decât să aștepte trecerea furtunii și deblocarea lor de către autoritățile din țara respectivă.
Ca atare, dacă aveți nevoie de servicii de transport internațional prin țările predispuse la viscol și întreruperea traficului, așteptați-vă ca tarifele de transport să crească.
4. Condițiile periculoase de condus
În majoritatea țărilor de pe continentul european, care se confruntă cu efectele iernii, crește riscul de accidente rutiere.
Drumurile înghețate, zăpada și vizibilitatea scăzută creează rețeta perfectă pentru incidente - mai ales când există un transport de 40 tone de marfă.
Conduita preventivă spune că șoferii trebuie să conducă încet și să ia măsuri de precauție ori de câte ori este posibil. Ca atare, planificarea transporturilor internaționale de marfă va fi stabilită luând în calcul o viteză medie mai mică decât în sezoanele calde.
Chiar dacă companiile de transporturi din Europa știu că va veni iarna, efectul paralizant pe care acest anotimp îl poate avea asupra transporturilor internaționale de marfă nu se poate evita.
Alege-ți din timp partenerul de business care vrei să îți transporte marfa pe timp de iarnă și asigură-te că are experiență și este responsabil cu privire la termenele agreate.