Antena 3 CNN Actualitate Inedit Incredibil. De ce a fost adusă înapoi în România această Dacie TX Break, după ce fusese exportată în Ungaria

Incredibil. De ce a fost adusă înapoi în România această Dacie TX Break, după ce fusese exportată în Ungaria

1 minut de citit Publicat la 12:14 14 Iul 2018 Modificat la 12:14 14 Iul 2018

Ungaria a fost una dintre ţările care au importat maşini fabricate la Uzina de Autoturisme Piteşti pe vremea lui Ceauşescu. După schimbarea de regim, proprietarii de Dacii din ţara vecină le-au revândut românilor.

Ungaria a fost una dintre ţările care au importat maşini fabricate la Uzina de Autoturisme Piteşti, pe vremea lui Ceauşescu. Primele maşini Dacia au ajuns în Ungaria în anul 1973, însă numărul lor era foarte scăzut, scrie Adevărul.

Cererea de maşini a tot crescut. În 1988, 360.000 de maghiari erau în aşteptarea unei maşini pentru care au făcut comandă.

Autorităţile au căutat să rezolve problema printr-un contract masiv cu Dacia. Ungurii au importat masiv Dacia TX Break (fabricată din 1987), la preţ de dumping.

Aşadar, Dacia Combi era o maşină ieftină, care costa 171.000 de forinţi, în condiţiile în care Lada 1300 S ajungea la 199.000 de forinţi, iar o Skoda 120 L costa 176.000 de forinţi.

Subiect de glume şi în Ungaria Dacia TX Break era o maşină făcută pentru export, ca atare avea şi o calitate superioară faţă de maşinilor care ajungeau la români.

După schimbarea de regim, când în Ungaria au început să fie aduse maşini occidentale (cu câţiva ani mai repede decât în România), maghiarii au scăpat rapid de Dacii, chiar dacă nu erau foarte bătrâne. Cine au fost cumpărătorii? Românii!

Au fost câţiva ani în care s-a făcut o veritabilă afacere prin aducerea în ţară a Daciilor de export. S-a făcut practic un reimport agresiv.

 

 

Etichete: Dacia
Citește mai multe din Inedit
» Citește mai multe din Inedit
TOP articole