Un avion cargo Boeing 767, al companiei FedEx Airlines, a aterizat miercuri pe aeroportul din Istanbul fără trenul de aterizare din față, a declarat un oficial al Ministerului turc al Transporturilor, adăugând că nu au existat victime și că autoritățile au lansat o anchetă, potrivit Reuters.
Aeronava, care zbura de pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris, a informat turnul de control din Istanbul că trenul de aterizare nu s-a deschis și a aterizat cu îndrumarea turnului, reușind să rămână pe pistă, se arată într-un comunicat al ministerului.
Echipele de salvare și de stingere a incendiilor de pe aeroport au fost mobilizate înainte de aterizare, dar nimeni nu a fost rănit. Ministerul nu a oferit niciun motiv pentru incident.
Aeronava implicată este un avion cargo Boeing 767, vechi de aproape 10 ani, unul dintre cele mai comune avioane cargo și bazat pe modelul de pasageri 767 care datează din anii 1980.
Un oficial din cadrul ministerului turc al transporturilor a declarat că echipele sale efectuează examinări la fața locului în cadrul anchetei în curs de desfășurare, dar nu a oferit detalii suplimentare.
Imagini video publicate de Ministrul turc al Transporturilor, Abdulkadir Uraloglu, au arătat scântei și ceva fum în timp ce partea din față a avionului răzbătea pe pistă înainte de a se opri și de a fi stropit cu spumă de stingere a incendiilor. Se pare că nu a izbucnit niciun incendiu.
Înregistrarea video îi arată pe piloți ținând botul avionului deasupra pistei timp de câteva secunde după ce roțile principale au atins solul, executând aparent exercițiul de urgență pentru aterizarea cu trenul de aterizare cu botul retras pentru care piloții se antrenează, potrivit bazei de date de aviație SKYbrary.
În luna iunie a anului trecut, un Boeing 717 de 22 de ani, un avion de mici dimensiuni pilotat de Delta Airlines, a efectuat o aterizare similară fără trenul de aterizare în Charlotte, Carolina de Nord, într-un incident atribuit ulterior unei componente defecte.
Pista a fost închisă temporar pentru traficul aerian, dar celelalte piste ale aeroportului din Istanbul funcționau în continuare în mod normal, a precizat operatorul aeroportului IGA.
Producătorii nu sunt de obicei implicați în operarea sau întreținerea avioanelor cu reacție odată ce acestea intră în serviciu, dar Boeing a fost supus unei intense monitorizări din partea presei și a autorităților de reglementare în urma unei serii de incidente pe avionul său mai mic 737.