Două avioane, un avion cargo al companiei EgyptAir şi unul de călători al Air France cu pasageri la bord, s-au apropiat periculos de mult pe 1 ianuarie deasupra Belgiei şi au evitat un impact datorită sistemului anticoliziune, relatează AFP, potrivit Agerpres.
Biroul de anchetă şi de analiză (BEA) pentru siguranţa aviaţiei civile a scris pe site-ul său despre un 'incident grav' între un Airbus A300 al EgyptAir şi un A320 al Air France pe 1 ianuarie dimineaţa.
Avionul cargo, care efectua un zbor de la Oostende (Belgia) la Cairo (Egipt), se afla în faza în care urca pentru a atinge altitudinea de 21.000 de picioare (6,4 km), în timp ce zborul Paris-Charles de Gaulle-Amsterdam se afla la o altitudine de 22.000 de picioare (6,7 km), potrivit elementelor comunicate de AAIU (Air Accident Investigation Unit) însărcinată cu ancheta.
Avionul EgyptAir a depăşit distanţa regulamentară între cele două aparate care este de aproximativ 1.000 de picioare (circa 300 de metri) şi s-a aflat la circa 300 de picioare (100 de metri) deasupra avionului Air France, potrivit rezultatelor preliminare ale anchetei.
Pe orizontală, cele două aparate de zbor s-au aflat la o distanţă de 0,74 mile marine, adică 1,3 km, distanţa regulamentară care trebuie respectată între două avioane care zboară la aceeaşi altitudine fiind de 5.000 de mile marine (9,2 km).
Air France a confirmat incidentul şi a precizat că avionul său 'se afla pe traiectoria stabilită în conformitate cu autorizaţiile primite de la controlorul de trafic aerian'.
'Avertizat de reducerea distanţei minime regulamentare între două aparate de radarul de bord (TCAS), echipajul avionului Air France a reacţionat imediat în conformitate cu procedurile constructorului şi ale companiei' luând altitudine, a precizat compania într-un comunicat.
Sistemul TCAS este activ la bordul ambelor avioane, a precizat BEA.
Acest tip de incidente au loc uneori şi distanţa extrem de mică între cele două avioane este cea care a determinat probabil deschiderea unei anchete de către autorităţile belgiene.