Antena 3 CNN Emisiuni Numai de bine Înapoi din concediu: Cum ne readaptăm la activitatea de zi cu zi

Înapoi din concediu: Cum ne readaptăm la activitatea de zi cu zi

Georgiana Adam
3 minute de citit Publicat la 13:15 27 Sep 2022 Modificat la 13:16 27 Sep 2022

După o vacanță cel mai mult avem nevoie de... încă o vacanță. Zilele libere ar putea fi definite de cuvântul relaxare. Iar dacă la nivel fizic ne menținem în formă cu activități interesante, la nivel psihic creierul se deconectează complet de la task-urile pe care le avem la job.

Astfel, întoarcerea la birou poate veni cu mici provocări. Cel mai frecvent, oamenii se confruntă cu lipsa de concentrare. Cristina Ionescu, psiholog clinician și psihoterapeut, are pentru noi o serie de sfaturi care ne-ar putea ajuta.

"Un aspect foarte important în momentul în care ne întoarcem ar fi să ne oferim timp, să nu ne grăbim, să nu intrăm în task-uri foarte, foarte grele la început și să nu se simțim vinovați dacă observăm că nu avem suficientă energie în primele zile.", a spus Cristina Ionescu, psiholog clinician și psihoterapeut.

Dacă suferi din cauza lipsei de energie, trebuie să știi că specialiștii îți recomandă să-ți creezi o rutină corectă pentru fiecare început de zi. Ia în calcul o cafea bună sau o băutură energizantă, cum ar fi un ceai de calitate sau un smoothie de fructe, o sesiune scurtă de sport, exerciții simple de streching sau chiar sesiuni intense de alergat și, nu în ultimul rând, este foarte important să mănânci un mic dejun bogat în vitamine și nutrienți.

"E important ca dimineața să avem puțin timp în care să ne conectăm cu noi înșine. Să încercăm să nu fim pe ultima sută de metri, adică putem să ne trezim puțin mai devreme tocmai ca să facem lucrurile în tihnă și a fi pregătiți pentru activitatea care urmează", a mai spus psihologul.

Următorul pas este organizarea și prioritizarea task-urilor pentru întreaga zi.

"Cu cât este ma clar ce avem de făcut cu atât ne va fi mult mai ușor să facem față noilor activități de care ne-am deconectat pentru o perioadă. Pe parcursul zilei, la serviciu, este important să ne organizăm task-urile astfel încât să știm ce avem de făcut și să le prioritizăm și să nu se simțim copleșiți.", mai spune Cristina Ionescu.



Și, ține minte, task-urile neterminate nu se duc la bun sfârșit după finalizarea programului de lucru.

"A sta peste program nu este niciodată o soluție bună și nici eficentă. A sta peste program mă duce cu gândul tocmai la lipsa de organizare și lipsa de prioritizare ori nu am reușit să prioritizăm task-urile de peste zi, ori avem niște dificultăți de a spune nu în anumite situații și a spune da unor task-uri care nu mai sunt realizabile într-un timp foarte scurt.", a mai spus psihologul.

Dacă nu înveți când să spui STOP, specialiștii te avertizează că, mai târziu, te-ai putea confrunta cu burnout, care este un sindrom psihologic care apare ca răspuns prelungit la factorii de stres cronici interpersonali, în mod special, de la locul de muncă.

"Un alt aspect ar fi să ne mai agâțăm puțin de imaginile frumoase din concediu și din perioada în care ne-am relaxat pentru că asta ne va oferi o bună dispoziție și o stare de bine și mai multă energie pentru a face față noilor activități.", a mai adăugat aceasta.

Și, la final, un sfat pentru data viitoare când îți plănuiești vacanță.

"Un alt aspect foarte important ar fi să ne ocupăm de acest lucru înainte de a pleca în concediu sau în vacanță și anume, de a planifica foarte bine ceea ce ne-a rămas pe ultima sută de metri, de a ști cumva că am încheiat anumite activități sau task-uri și de a ne planifica la ce anume ne întoarcem, adică să avem o așteptare cu privire la ce se va întâmpla în momentul în care ne întoarcem. Asta ne va oferi mai multă liniște interioară, mai multă bucurie pe parcursul concediului și mai multă relaxare.", a mai spus Cristina Ionescu în cadrul emisiunii Numai de bine de la Antena 3.

Citește mai multe din Numai de bine
» Citește mai multe din Numai de bine
TOP articole