Scriitorul Adrian Schiop a fost cel care a adus manelele la Teatrul Naţional Bucureşti. Se întâmpla în 2010, perioadă în care manelele erau privite ca ceva grotesc, vulgar. Surpriză, însă. ''Ferentari Party'', pentru că aşa s-a numit evenimentul a avut parte de o participare numeroasă, iar mulţi dintre cei prezenţi în acea seară acolo nu aveau nimic în comun cu acea muzică.
Succesul de atunci l-a determinat pe Adrian Schiop să-şi dorească să afle şi mai mult despre rădăcinile manelelor, ba chiar să documenteze într-un fel cu totul nou fenomenul.
Aşa că s-a mutat în Ferentari şi s-a străduit să se amestece cu masele ca să înţeleaga filosofia din care s-a născut maneaua.
Cum a ajuns temutul Ferentari să fie centrul distracției pentru hipsteri
Când petrecerile cu manele din centru au devenit mainstream, Adrian Schiop a scos hipsterii din nou din zona de confort. A luat petrecăreţii şi i-a dus în cartierele rău-famate ale Bucureştiului ca în safari. Locuri precum cartierele Rahova şi Ferentari - despre care orice bucureştean învaţă de mic că trebuie ocolite pe timp de noapte, au devenit frecventate de tot felul de tineri cu bărbi şi ochelari, cum n-a văzut cartierul de când e, care vin să se distreaze pe manele.
Seara, în fumul poetic al grătarului, La Stela şi Dana se încinge petrecerea. Taxi-urile încep să oprească pe Şoseaua Sălaj şi lumea bună coboară în cartier. Alţi invitaţi, mai curajoşi, vin cu bicicletele pe care le leagă bine de gardul casei. Mici, bere şi idei de dreptate socială. Nu mai lipseşte decât un politician. Care si apare în scurt timp.