Mihai Gâdea a analizat, luni, la "Sinteza zilei", ultima scenă a Laurei Codruța Kovesi, momentul în care anunță revocarea sa și își ia adio de la foștii subalterni pe scările instituției.
Toată scena a fost gândită cu foarte mare atenție de niște specialiști în PR, iar textul a fost conceput cu mult timp înainte.
"De vineri exersează scena scărilor - e aproape o scenă de la Revoluție în care apăreau niște indivizi cu mâinile pe sus. De data asta sunt pe scările de la DNA și, desigur, Kovesi stă la un pupitru și ne recită un text scris de altcineva", spune Mihai Gâdea.
Pe scări, în spatele lui Kovesi, sunt câțiva procurori controversați, însă rândurile sunt îngroșate și de alți lucrători: polițiști judiciari, grefieri, personal auxiliar etc.
Scena de adio a lui Kovesi seamănă incredibil de mult cu cea a lui Băsescu într-un moment critic pentru el: părăsit de toți parlamentarii, se înconjoară de câteva personaje total necunoscute, pentru a da impresia că nu e singur.
"În ziua în care lui Băsescu îi pleacă toți parlamentarii și rămâne în fundul gol, vine cu niște personaje despre care nu știe nimeni cine sunt și le bagă în spatele său. Asta fac doar politicienii care au rămas realmente singuri-singurei, în fundul gol", a explicat Mihai Gâdea.
Scena de adio a lui Kovesi de pe scările DNA a fost comentată și de Adrian Ursu:
"În interiorul DNA solidaritatea nu e nici pe departe ce pe care a încercat să o ilustreze printre scenografie penibilă doamna Kovesi. Pe lângă faptul că acolo, pe trepte, erau personaje controversate, nici densitatea de procurori nu era atât de mare, pentru că mulți dintre cei înșirați pe trepte erau grefieri, polițiști judiciari", a spus Adrian Ursu.