Antena 3 CNN Economic Auto Imagini de colecție cu „Regina străzilor" din 1934 - Citroen Traction Avant, adus pentru inspecţie la RAR

Imagini de colecție cu „Regina străzilor" din 1934 - Citroen Traction Avant, adus pentru inspecţie la RAR

Claudia Popovici
1 minut de citit Publicat la 16:58 20 Sep 2024 Modificat la 16:58 20 Sep 2024

Un Citroen „Traction Avant" din 1934, un model iconic în istoria automobilismului datorită inovațiilor sale tehnice, a făcut senzație, astăzi, la Registrul Auto Român. Considerată „Regina străzilor", pentru că a fost printre primele autoturisme de producție în masă din lume care a avut tracțiune față, maşina de colecție încântă privirea şi în zilele noastre prin designul modern și elegant, dar şi prin curbele netede, care în acea vreme, a stabilit un nou standard de estetică în industria auto.

Reprezentații RAR au trecut în revistă cele mai impresionante dotări şi caracteristici ale sale. 

„Citroen Traction Avant - ”Regina străzilor” - Ne-a făcut vinerea mai frumoasă, doar pentru că am avut ocazia să o admirăm de aproape. 

[GAL layout="5"]

Conceput de inginerul Andre Lefebvre în doar 15 luni, Traction Avant înlocuia în 1934 modelul Rosalie şi marca începutul unei noi ere în industria auto, beneficiind de soluţii tehnice avansate pentru acea perioadă, unele dintre ele aplicate în premieră pe un automobil de serie:

  • transmisie pe roţile din faţă, 
  • caroserie monococă realizată din oţel,
  • suspensie faţă cu roţi independente cu bare de torsiune,
  • cutie de viteze cu trepte sincronizate,
  • sistem de frănare hidraulic,
  • motor montat pe suporţi de cauciuc,
  • gardă la sol cu înălţime redusă şi o caroserie atent studiată aerodinamic,
  • aceasta fiind desenată de designerul şi sculptorul Flaminio Bertoni,
  • autor şi al modelelor de succes 2CV, DS, şi Ami 6 ale constructorului frances.

De la debut au fost disponibile 5 variante de caroserie: berlină, comercial, familial (8 locuri), coupe şi roadster, ultimile două fiind stilizate de Jean Daninos. Au fost propuse două versiuni: 7CV şi 11CV.

Prima era echipată cu motorizări cu 4 cilindri în linie de 1.3; 1.5 şi 1.6L care dezvoltau între 32 şi 36 CP, iar cea de-a doua cu 4 cilindri în linie de 1.9L care dezvolta 46CP. 

Datorită acestor calităţi Citroen+ul Traction Avant a fost botezat„ Regina străzilor”. Pe data de 18 iulie 1957, după o carieră de 23 de ani și aproape 760000 de mașini construite, este fabricat ultimul exemplar Citroen Traction Avant", a scris Registrul Auto Român pe Facebook.

Citește mai multe din Auto
» Citește mai multe din Auto
TOP articole