Antena 3 CNN Politică Guvernul îndemnă românii să ceară despăgubiri pentru zborurile anulate

Guvernul îndemnă românii să ceară despăgubiri pentru zborurile anulate

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 16:45 28 Iun 2024 Modificat la 16:45 28 Iun 2024

Guvernul monitorizează toate zborurile anulate care au legătură cu aeroporturile românești. Românii sunt îndemnați să deschidă litigii pentru a solicita despăgubiri companiilor dacă au întâmpinat astfel de probleme, notează Agerpres

Anunţul a fost făcut de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin.

„Guvernul monitorizează şi este informat despre acele zboruri dacă au legătură, dacă apelează la aeroporturi româneşti, este şi normal să se întâmple aşa, dar vorbim despre o companie privată.

Poate ar trebui să ne amintim de o campanie de conştientizare a statutului nostru european: 'Sunt cetăţean european şi am drepturi' - era supratitlul acelei campanii.

Românii care sunt, din nefericire, afectaţi - este şi perioadă de vacanţă şi concedii, de întârzieri sau anulări de zboruri de la orice companie - au dreptul şi pot deschide diverse litigii pentru a solicita despăgubiri către acele companii. Da, monitorizarea există, dar ce măsuri pot fi luate de către statul român, mai mult decât ce v-am spus, nu ştiu", a spus purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin după ce a fost întrebat dacă Guvernul poate interveni în vreun fel în cazul companiei Wizz Air care a anulat zboruri şi are alte multe întârziate. 

Haos pe Aeroportul Otopeni: Sunt întârzieri la mai multe curse, iar angajații unei companii aeriene s-au retras ca să nu fie agresați de pasageri

A fost haos general, ieri, pe Aeroportul Otopeni, acolo unde mai multe curse au întârzieri, iar oamenii, care așteptau deja de câteva ore, s-au revoltat și au făcut scandal. Din cauza tensiunilor, angajații Wizz Air s-au retras ca să nu fie agresați de pasageri, potrivit surselor Antena 3 CNN.

Avioanele nu au putut decola pentru că au pierdut intervalul de zbor, din cauza întârzierilor anterioare, aşa că au fost nevoite să aştepte până la două ore ca să ajungă pe pistă.

Antena 3 CNN a prezentat și imagini cu sutele de pasageri, printre care bătrâni și copii, care așteaptă avioanele în picioare, într-o căldură insuportabilă, dat fiind că, spun ei, aerul condițional nu funcționează în aeroport.

[GAL layout="5"]

Compania Wizz Air dă vina pe vreme pentru întârzierile avioanelor sale. Potrivit surselor Antena 3 CNN, conducerea companiei spune că lucrează acum cu autorităţile europene pentru a găsi soluţii la alocarea sloturilor, având în vedere că mai multe linii aeriene au fost afectate.

Răspunsul reprezentanților companiei aeriene Wizz Air cu privire la situația operațiunilor de pe Aeroportul Otopeni:

„Operațiunile de ieri în spațiul aerian european au fost grav afectate ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor de zbor, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane în întreaga Europă. Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților ATC (Air Traffic Control) și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ducând la întârzieri și anulări majore atât ieri, cât și astăzi. Această situație a afectat operațiunile Wizz Air și pe cele ale concurenților noștri din întreaga Europă.

La nivel de industrie, colaborăm cu alte companii aeriene pentru a înainta aceste probleme autorităților relevante, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate.

Cu toate acestea, cauza principală a acestor perturbări este activitatea meteorologică anormală, care rămâne intensă în întreaga Europă.

Compania aeriană monitorizează în permanență situația, care este de așteptat să se îmbunătățească progresiv în zilele următoare.

Ne cerem scuze pasagerilor noștri care s-au confruntat cu întârzieri și anulări; cu toate acestea, situația de față este în afara controlului companiei aeriene", a transmis compania aeriană. 

Citește mai multe din Politică
» Citește mai multe din Politică
TOP articole