„Guvernul a aprobat hotărârea prin care a alocat sume suplimentare din fondul de rezervă pentru a suplimenta bugetul Ministerului Transporturilor pentru a suporta costurile de repatriere pentru cetățenii români și pentru acordarea unui ajutor financiar de urgență. Aceste costuri suplimentare sunt 5 milioane de lei, reprezentând credite de angajament și credite bugetare din fondul de rezervă”, spune Dan Cărbunaru.
Purtătorul de cuvânt al Executivului precizează că MAE va informa cetățenii români din străinătate cu privire la măsurile Guvernului.
„La rândul său, Ministerul Transporturilor și Tarom răspund de modul de utilizare, urmând ca sumele rămase neutilizate să fie restituite fondului de rezervă”, adaugă Cărbunaru.
Vezi AICI documentul.
Premierul Nicolae Ciucă a spus, miercuri dimineața, că în ultimele ore 2.098 de români au apelat serviciile consulare cerând să fie aduși acasă din țările unde au rămas după anularea zborurilor Blue Air. El a spus că ANPC trebuie să monitorizeze întreaga situație.
Din cauza unei popriri a conturilor de către Ministerul Mediului, compania Blue Air Aviation anunță că sistează toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022. Compania spune că situația a venit la scurt timp după declarațiile șefului ANPC, scrie Mediafax.
Planul secret al Blue Air care a dus la abandonarea românilor pe aeroporturi: ”Reprezentantul companiei ne-a spus!”
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a reacționat după decizia Blue Air de anulare a zborurilor.
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunțat că Blue Air ar avea în plan să intre în insolvență și să își mute activitatea și zborurile pe o altă companie.
”Vorbim de un tratament similar celui de acum aplicat pentru încă 73.000 înaintea întocmirii procesului nostru verbal.
De asemenea, aș vrea să luați în calcul ce se va întâmpla cu următoarele curse, altele decât cele de astăzi și de mâine, pentru că se vor strânge din ce în ce mai mulți pasageri.
”Reprezentantul companiei este cel care ne-a spus”
La momentul la care eu transmiteam că această companie se pregătește să iasă de pe piață undeva în toamnă, iată că lucrurile se concretizează. Achitarea taxelor către stat este obligatorie, nu este facultativă. De aceea trebuiau să ia în calcul toate aceste situații și să se asigure că nu vor periclita activitatea. Ori, dumnealor, la acest moment, au de dat cel puțin 14 milioane de euro către consumatorii vătămați la momentul încheierii procesului nostru verbal. De asemenea, au de despăgubit pe cei pe care i-au anulat după întocmirea procesului nostru verbal și iată că astăzi sunt câteva mii de pasageri cărora trebuie nu numai să le ramburseze banii decontați pe tichete, ci și cheltuielile conexe conform regulamentelor europene.
Reprezentantul companiei este cel care ne-a spus că va lua în calcul mutarea activității pe o altă companie. Nu am inventat noi acest lucru, pentru că nu aveam de unde să știu planurile ascunse ale structurii acționariatului și ale celor care administrează activitatea companiei Blue Air” a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, la Antena 3.
”Sunt aproximativ 683 de mii de rezervări făcute”
”Pentru pasageri, insolvența ar însemna că, la momentul la care noi redactam primul proces verbal, aflam de la reprezentanții companiei că au aproximativ 683 de mii de rezervări făcute, gândiți-vă dacă parte dintre acești consumatori au și achitat biletele în avans, cam la ce nivel se va ridica suma finală a datoriilor acestei companii.
Mai mult decât atât, noi impuneam în urmă cu două luni să nu mai promoveze organizarea de curse dacă acestea nu sunt asigurate în sensul de a avea avionul, de a avea personalul, pentru că nu de puține ori au anulat curse din lipsa personalului, de a avea toate taxele plătite, în așa fel încât să nu există nicio umbră de îndoială legată de efectuarea cursei respective.