Antena 3 CNN Economic Iar ne-au depăşit bulgarii! În timp ce Tarom se confruntă cu probleme, un start-up bulgăresc lansează zboruri directe spre SUA şi China

Iar ne-au depăşit bulgarii! În timp ce Tarom se confruntă cu probleme, un start-up bulgăresc lansează zboruri directe spre SUA şi China

Georgiana Adam
1 minut de citit Publicat la 23:15 26 Ian 2021 Modificat la 23:15 26 Ian 2021

Este vorba despre GullivAir, care intră și în România și "muşcă" din cota de piaţă a TAROM. Bulgarii vor opera o serie de zboruri-charter către mai multe destinații exotice, căutate de români în ultima perioadă.

TAROM: Bani mulţi pe avioane care au nevoie de escală tehnică

Din cauza incompetenței foştilor manageri, TAROM riscă să piardă în perioada următoare bani din curse charter, cu care s-ar fi putut, eventual, redresa. TAROM nu are azi nici măcar un avion lung curier în flotă.

O decizie cel puțin controversată a fost luată în 2017, atunci când directorul general Eugen Davidoiu a aprobat închirierea a două aeronave mediu-curier Boeing 737-800 cu prețul de aproximativ 400 mii euro bucata / lunar.

La acel moment, prețul pieței era de doar 300 de mii de dolari pe lună, conform unor surse din TAROM.

Cu cele două aeronave, TAROM trebuie să zboare până în anul 2028, conform contractului, atunci când Boeing-urile vor ajunge la producător.

Cu banii plătiţi pentru utilizarea acestor aparate, specialiștii spun că TAROM putea lua un avion de lung curier pentru operarea unor zboruri spre destinații îndepărtate fără escală: China, America, Dubai, India. Mai mult, puteau fi operate și zboruri-charter, fără o escală tehnică de alimentare, așa cum se întâmplă în prezent.

Cu actuala dotare a flotei, este necesară escala tehnică a zborurilor TAROM.

Astfel, cursa TAROM până în Maldive durează mai mult cu 3 ore în comparație cu zborul GullivAir București - Maldive, în condiţiile în care bulgarii dețin un avion de tip lung curier în flotă.

GullivAir intră pe piaţa românească

Înfiinţată anul trecut, GullivAir intră pe piața românească și anunță un lanț de zboruri-charter pe care le va opera in următorul sezon. Vor exista zboruri directe de la București spre destinații precum Insulele Maldive, Punta Cana (Republica Dominicana), Zanzibar.

GullivAir va opera zboruri lung curier cu o aeronavă Airbus A330-200, cu o vechime de 14 ani.

Compania plănuiește să opereze zboruri dinspre Sofia spre Yangzhou (China), spre New York sau spre Delhi (India).

Totodată, bulgarii și-au manifestat intenția legării Bucureștiului cu New York și alte orașe din SUA prin zboruri directe.

Etichete: Gullivair Tarom
Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole