"Există studii care arată că acest gen de informații fake-news reușesc să se propage în mediul on line de șase ori mai repede decât o informație veridică și atunci am văzut planul pe care l-a inițiat Comisia Europeană și acel cod la care destul de multe organizații profesionale au aderat.
Dincolo de eforturile pe care am vazut că și Facebook și Google le întreprind, inclusiv pe perioada campaniei electorale, cred că este foarte important și mesajul pe care îl transmit liderii politici pe plan intern. (...)
În momentul în care tu încerci să alimentezi printr-o retorică împotriva UE invocând diverse motive care nu au absolut nicio legătură cu UE, cred că și acest gen de retorică poate fi ușor catalogat ca fake-news. De aceea este foarte important ca noi cei care suntem susținători ai proiectului european să demontăm cu argumente de fiecare dată când cineva vine și ne spune că poate ne-ar fi mai bine în afara Uniunii Europene", a spus Gabriela-Maria Podașcă, într-un interviu acordat jurnalistei Sabina Iosub.