Antena 3 CNN Externe Mapamond CNN: Franciza Trump. Ceasurile "elveţiene" lansate de fostul preşedinte al SUA sunt vândute de o firmă obscură din Wyoming

CNN: Franciza Trump. Ceasurile "elveţiene" lansate de fostul preşedinte al SUA sunt vândute de o firmă obscură din Wyoming

de M.P.    |   

Donald Trump este un specialist în afaceri extrem de profitabile dar nu ezită să încaseze bani şi din francizarea propriului său nume. Astfel, Trump îşi francizează numele, devenit brand pentru afaceri diverse, de la imobiliare la pantofi sau chiar ceasuri.

Astfel, acesta apare ca promotor al unei ediţii limitate de ceasuri, care deşi sunt prezentate ca fiind elveţiene, sunt vândute de o firmă obscură din statul Wyoming, conform unei investigaţii CNN.

Purtând costumul său albastru și cravata roșie, Donald Trump are un aer prezidențial în timp ce stă în spatele unui birou din lemn închis și semnează un document cu aspect oficial.

Chiar în acel moment, ceva străluceşte la încheieturii mâinii sale. Efectul special este menit să atragă atenția asupra scopului apariției fostului președinte în scurtul videoclip promoțional: El vinde ceasuri.

Și nu orice fel de ceas. Aceste ceasuri în ediție limitată sunt „concepute pentru președinte” și poartă numele Trump. Un site web se laudă cu „puterea și precizia de fabricație elvețiană” a mărcii, iar un model are un preț de șase cifre.

Însă o investigație CNN privind fabricarea și distribuția ceasurilor marca Trump a ajuns la un centru comercial dintr-un mic oraș din nordul îndepărtat al statului Wyoming, nu departe de granița cu Montana.

Acolo se găsesc o grămadă de shop-uri cum ar fi un H&R Block, un restaurant fast-food Wendy's și un „magazin de cannabis”, precum şi un spațiu de birouri care servește drept adresă poștală pentru TheBestWatchesOnEarth LLC, compania din spatele noii linii de ceasuri Trump. 

CNN a găsit zeci de alte companii care revendică adresa ca fiind a lor, de asemenea, inclusiv o societate cu răspundere limitată separată care vinde pantofi tip sport cu brandul Trump printr-un acord de licențiere cu fostul președinte. 

O altă societate legată de această adresă are un nume care evocă TheBestWatchesOnEarth LLC. Aceasta este înregistrată la aceeași adresă ca Kingdom Honey LLC, care se mai numește TheBestHoneyOnEarth în magazinul său online, Royal Honey Shop. Acolo se vând produse marca „Male Enhancement Honey”, dintre care unele au fost avertizate de Food and Drug Administration să nu fie consumate după ce s-a constatat că conțin medicamentul pentru disfuncții erectile utilizat în Viagra.

FDA a avertizat că aceste presupuse extrase „naturale” ar putea interacționa negativ cu alte rețete sau ar putea provoca riscuri semnificative pentru sănătatea persoanelor cu diabet și afecțiuni cardiace. Pe lângă aceasta, FDA a scris în 2022, „nu există nicio dovadă medicală că consumarea acestui tip de miere cu ierburi va oferi orice îmbunătățire sexuală sau alte beneficii pretinse”.

Toate aceste societăți au același „organizator”, Andrew Pierce, a cărui societate servește drept agent înregistrat  pentru mai multe dintre afacerile pe care Trump le promovează în ultimele săptămâni ale celei de-a treia sale candidaturi la Casa Albă.

Un reprezentant de la biroul lui Pierce din Sheridan, Wyoming, a declarat pentru CNN că acesta își petrece majoritatea timpului la sediul companiei din Puerto Rico. Carol Mendelsohn, director de marketing pentru compania lui Pierce, a confirmat într-un e-mail că ei sunt agenții înregistrați pentru companiile legate de Trump. Dar a spus că au format peste 100.000 de întreprinderi din întreaga lume și nu au avut nicio implicare directă în operațiunile acestora.

„Pentru a fi absolut clar, agenții înregistrați nu poartă nicio responsabilitate pentru acțiunile clienților lor și nu vom răspunde la nicio comunicare ulterioară prin e-mail sau telefon despre aceste companii”, a scris ea.

Tatăl și partenerul de afaceri al lui Pierce, avocatul Mark Pierce, a declarat într-un interviu telefonic că nu știa că doi dintre clienții lor erau în afaceri cu fostul președinte până când a fost contactat de CNN .

În timp ce bătrânul Pierce a apărat drepturile clienților săi, inclusiv ale producătorilor de ceasuri și adidași Trump, de a păstra detaliile lor private, el a spus că istoricul fostului președinte ca om de afaceri ar trebui să conducă la precauție pentru cei interesați să cumpere un produs pe care îl vinde.

„Înainte de a cheltui 100.000 de dolari pe un ceas, ar trebui să știe de la cine îl cumpără”, a spus el.

Nici campania lui Trump, nici Trump Organization nu au răspuns la o listă detaliată de întrebări din partea CNN cu privire la parteneriatul său cu TheBestWatchesOnEarth, inclusiv cine se află în spatele companiei, cum s-a ajuns la această afacere și dacă a verificat persoanele din spatele noii sale afaceri.

Încercările de a contacta TheBestWatchesOnEarth prin intermediul site-ului său au generat un răspuns automat:

„Vă rugăm să rețineți că este posibil să fi primit un număr mare de cereri și, poate dura mai mult timp pentru a vă oferi un răspuns.”

Trump încasează bani în timpul campaniei

Trump a profitat mult timp de faima sa prin acorduri de licență. Zeci de contracte încheiate de-a lungul anilor au avut ca rezultat produse care variază de la Trump Vodka și Trump Steaks la zgârie-nori uriași inscripționați cu numele său de familie. Multe dintre acestea au debutat cu mult înainte de lansarea carierei sale politice, iar majoritatea au dispărut înainte de inaugurarea sa în 2017.

Cu toate acestea, Trump a încheiat o avalanșă de noi acorduri de licențiere după ce a părăsit Casa Albă și în timp ce încerca să revină în politică, o utilizare fără precedent a numelui, imaginii și asemănării unui candidat la președinție - ca să nu mai vorbim de timp - în timp ce încerca să obțină cea mai înaltă funcție din țară.
Înțelegerile i-au adus milioane de dolari, conform documentelor financiare prezentate de campania sa la începutul acestei veri. Câteva dintre aceste înțelegeri se referă la Wyoming, un stat care permite proprietarilor de afaceri să își protejeze identitatea în spatele unui agent înregistrat, un termen care desemnează o persoană care se poate ocupa de corespondența guvernamentală, fiscală și juridică a unei companii.

7 milioane de dolari din NFT-uri

De exemplu, anul trecut, Trump a câștigat 7,2 milioane de dolari printr-un acord de licență cu NFT International, LLC, o societate care vinde „carduri ” digitale NFT (non-fungible token) ale lui Trump și care este înregistrată în Cheyenne, Wyoming.

Atunci când Trump a prezentat o linie de pantofi la începutul acestui an, la o adunare din Philadelphia a pasionaților de pantofi sport, s-a dovedit a fi un alt acord de licență, acesta cu 45footwear LLC, o societate înregistrată de Pierce tot în Wyoming. 

Trump a prezentat în mod regulat aceste produse pe aceleași conturi de social media unde împărtășește mesaje politice cu adepții săi, adesea cu videoclipuri de tip infomercial filmate la Mar-a-Lago cu un fundal pe care îl folosește și pentru anunțurile de campanie.

Ceas de 100.000 de dolari

Acesta a fost cazul luna trecută, când Trump, într-o postare Truth Social cu 40 de zile înainte de alegeri, a prezentat o nouă linie de ceasuri. Ceasurile se vând cu amănuntul începând de la 499 de dolari, dar o serie - Tourbillon - are un preț de 100.000 de dolari. Ele vin în trei culori diferite și sunt limitate în număr de 147.„O să le adori”, a scris Trump. „Ar fi un cadou grozav de Crăciun”.

În unele colțuri ale comunității de nișă a ceasurilor de lux, intrarea lui Trump este deja un fel de subiect de scandal. Primele achiziții vor fi livrate în octombrie, spune compania, dar imaginile și videoclipurile promoționale ale acestuia au circulat pe scară largă online.

Oisín O'Malley, un critic proeminent de ceasuri ale cărui videoclipuri de pe YouTube depășesc în mod regulat 100.000 de vizualizări, a numit linia de 800 de dolari placată cu aur „lucruri ieftine” și a spus că modelul mai scump părea „de bază” pentru costul său, afirmând în același timp că „arată de parcă a fost proiectat pe un computer”.

În încercarea sa mai serioasă de a analiza produsul pe canalul său de YouTube, Tim Mosso, un specialist al pieței online de ceasuri de lux 1916 Project, a găsit „puțin sinistru” faptul că modelul de 100 000 de dolari nu se poate apropia de apă, întrebându-se în același timp de ce site-ul nu enumeră informații de bază precum dimensiunea produsului. El a speculat că doar o mână de modele dintre cele mai scumpe vor ajunge să fie fabricate. „Este cu siguranță un gust dobândit”, le-a spus Mosso celor 160.000 de abonați ai săi.

Site-ul Trump Watches este, de fapt, presărat cu avertismente. Deși anunță că ceasurile au fost „concepute pentru a întruchipa spiritul de luptă al președintelui Trump”, se precizează cu litere mai mici că produsele „nu au fost concepute, fabricate, distribuite sau vândute de Donald J. Trump, The Trump Organization sau oricare dintre afiliații sau directorii acestora”.

Un alt avertisment clarifică faptul că vânzările ceasurilor nu vor beneficia de campania politică a lui Trump.


Site-ul web al ceasurilor precizează, de asemenea, că ceasurile care apar în imaginile și videoclipurile promoționale sunt „în scop ilustrativ” și pot să nu semene cu cele care sunt livrate în cele din urmă clienților.

Mark Pierce a caracterizat rolul companiei înregistrate în Wyoming ca fiind limitat. El a declarat că secretarul de stat din Wyoming sau alte autorități pot solicita înregistrări și informații suplimentare pe care le păstrează la dosar despre întreprinderile pe care le înregistrează, dar a adăugat că acest lucru se întâmplă rar.

El spune că doritorii ar trebui să fie „mai precauți” cu privire la un produs legat de numele Trump și a lăsat puține dubii cu privire la modul în care îl vede pe fostul președinte.

„Dacă dl Trump sau cineva din familia sa s-ar afla pe aceeași parte a străzii pe care mă aflu eu”, a spus Pierce, «aș traversa strada».

 

Subiecte în articol: Trump ceasuri SUA prezidentiale
TOP articole
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile