Antena 3 CNN Actualitate Locale "M-am speriat. A fost cea mai scumpă iarnă": Facturile uriașe la încălzire primite în București, în februarie

"M-am speriat. A fost cea mai scumpă iarnă": Facturile uriașe la încălzire primite în București, în februarie

Ioana Mircea
1 minut de citit Publicat la 21:20 18 Mar 2024 Modificat la 23:11 18 Mar 2024

Locatarii din București sunt șocați de valoarea mare a facturilor la utilități, în special la încălzire. Pentru multe apartamente, costul lunar pentru apă caldă și căldură a ajuns la cifre record, forțându-i pe mulți să-și pună întrebări legate de transparența sistemului de facturare.

În timp ce luna februarie a înregistrat temperaturi neobișnuit de calde, locatarii susțin că, caloriferele au funcționat mai intens decât în zilele geroase din iarnă. Situația a fost întâlnită în multe blocuri din oraș, generând nemulțumire și îngrijorare în rândul proprietarilor.

"M-am speriat când am văzut. Împărțiți și dumneavoastră la 30 de apartamente, numai căldura 116 milioane. Enorm. Iarna nu a fost grea, dar a fost cea mai scumpă iarnă", a declarat Petre Barbu, președintele unui bloc.

În medie, pentru o garsonieră, apa caldă şi căldura a costat în luna februarie;440 de lei, sare de 570 la două camere, se apropie de 800 la trei camere şi de 1.000 de lei în cazul apartamentelor cu patru camere. 

Diferențele uriașe între facturile lunare au stârnit suspiciuni în rândul locatarilor, care se întreabă de ce costurile au crescut atât de mult, chiar și în condiții de temperaturi mai ridicate.

"Aceasta este o japcă. Diferența facturii pentru luna februarie este mult mai mare față de factura din ianuarie, în condițiile în care în ianuarie a fost și mai frig, a dat și zăpada", a spus Nicu Brăgaru, un alt președinte de bloc.

Reprezentanții Termoenergetica au explicat că perioada facturată în luna februarie a cuprins 33 de zile de consum, comparativ cu cele 28 de zile din luna precedentă. Cu toate acestea, mulți locatari sunt nemulțumiți de explicațiile oferite și cer mai multă claritate în ceea ce privește costurile și procedurile de facturare.

Bucureștenii continuă să trimită sesizări la companiile de utilități, cerând o analiză mai atentă a facturilor și soluții pentru reducerea costurilor. În timp ce sistemul de încălzire al orașului se confruntă cu provocări, locatarii speră că vor fi găsite soluții pentru a face facturile la utilități mai accesibile și transparente pentru toți, potrivit observatornews.ro.

Citește mai multe din Locale
» Citește mai multe din Locale
TOP articole