Astfel, în funcţie de consumul de kilowaţi lunar, dar şi de perioada în care sunt emise facturile Hidroelectrica, clienţii companiei plătesc un preţ diferit.
După cum se poate vedea din tabelul de mai jos, cei care au avut o medie lunară a consumului de sub 100 kWh în 2021 plătesc acum 0,68 lei pe kilowatt, inclusiv TVA.
Pentru cei care au o medie a consumului de 100-300 kWh, ei plătesc preţul contract pentru perioada facturată până la 1 septembrie. Apoi, pentru perioada septembrie-decembrie 2022, clienţii Hidroelectrica plătesc în funcţie de consum, conform tabelului de mai jos.
În cazul clienţilor a căror medie lunară de consum este de peste 300 kWh, ei achită pentru perioada 1 aprilie-13 iulie 2022, preţul pieţei pentru întreaga cantitate consumată. În schimb, pentru perioada 14 iulie-31 decembrie 2022, românii vor da preţul contractual pentru întreaga cantitate consumată.
Citeşte şi: Facturile Hidroelectrica, emise din nou după 9 luni. În cât timp le pot plăti românii
FORMULAR CLIENT CASNIC sau FORMULAR CLIENT BUSINESS
[GAL layout="2"]Mai este o categorie aparte, cea a locurilor de consum fără istoric în anul 2021. Aceşti clienţi vor plăti, pentru perioada 1 aprilie-31 august 2022, 0,68 lei pe kilowatt, inclusiv TVA, pentru întreaga cantitate consumată. În schimb, preţul kilowattului diferă în funcţie de consum, pentru perioada 1 septembrie-31 decembrie 2022.
"Ca urmare a faptului că am avut confirmarea pe grupul nostru de clienţi, că cei de la Hidroelectrica au început de săptămâna trecută să emită facturi pentru lunile mai vechi de iunie 2022, sperând că într-un final în februarie se vor ţine de cuvânt şi vor începe să emită facturile pentru toţi clienţii, vă las mai jos tabelul cu logica de aplicare a ordonanţei de plafonare a preţurilor la energia electrică pe care trebuie să o regăsim în facturile Hidroelectrica.
Atenţie! Logica de aplicare a OUG se referă doar la facturile Hidroelectrica emise/care se vor emite pentru perioada 01 aprilie - 31 decembrie 2022.
Pe coloane găsiţi perioada în care se aplică raţionamentul, în timp ce pe linii găsiţi categoria de client la care se aplică.
Totodată, pentru a avea o vizibilitate şi mai bună a preţurilor care trebuie să se regăsească pe facturile noastre emise de Hidroelectrica, am ataşat cele 4 oferte Hidroelectrica din perioada 1 aprilie - 31 decembrie 2022.
Vă reamintesc că în preţul total al energiei electrice, pe lângă preţul fix energie active (0.25 lei/kWh) care ne este garantat prin contract de Hidroelectrica, se aplică şi o serie de taxe impuse de statul român care sunt modificate la un anumit de interval de timp.
Atenţie! Sunt 4 oferte, deoarece deşi preţul la energia activă a rămas fix la 0.25 lei/kWh, valoarea taxelor a tot suferit modificări", este postarea făcută de administratorul grupului de clienţi Hidroelectrica, pe grupul de Facebook.
Compania Hidroelectrica a anunţat la începutul anului că restanțierii pot opta pentru eșalonarea sumelor, pe o perioadă de șase luni.
Facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Eșalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. Hidroelectrica ocupă a treia poziție în topul furnizorilor de energie electrică din țara noastră.
Vezi şi: Ponturi pentru transmiterea indexului Hidroelectrica
Preşedinte Hidroelectrica, mesaj pentru clienţi. Când vin facturile şi cum trebuie plătite
Un şef din Hidroelectrica a explicat recent, la Antena 3 CNN, cum vor veni facturile din urmă ale românilor, având în vedere că s-a vorbit în ultima vreme despre un teanc de 9-10 facturi.
Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, a explicat că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, aşa cum s-a speculat, ci pe rând.
Concret, facturile Hidroelectrica au început deja să ajungă al clienţi şi vor veni la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate.
În plus, plata se poate face eşalonat, la cerere.
FORMULAR CLIENT CASNIC sau FORMULAR CLIENT BUSINESS
"Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.
Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor.
Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica, inclusiv formularele sunt acolo.
Vezi şi: Sute de români pierd cardul de energie. Greşeala care îi lasă fără ajutorul pentru plata facturilor
Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail.
Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână şi jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri", a explicat Bogdan Badea, şef Hidroelectrica, la Antena 3 CNN.
"Acesta este modalitatea prin care ne-am propus să reluăm procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi", a completat Bogdan Badea.
Facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Eșalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor.