Ion Lungu, președintele Federației Furnizorilor de Energie Electrică, a explicat procedura, marţi, la Antena 3 CNN.
În exemplul oferit de Gina Vacariu, în perioada octombrie - martie, un român are de plătit 1.200 de lei pentru toate aceste facturi. Ion Lungu a vorbit în direct la "Decisiv" cum poate acest român să îşi împartă facturile în rate.
"Există o prevedere legală care obligă furnizorii să acorde o reeșalonare la preț pe o perioadă egală cu cea pentru care s-a întârziat emiterea facturii.
Deci, valoarea pe care ați prezentat-o, de 1.200, probabil se referă la un număr de facturi. Să ne uităm la factura cea mai veche, în octombrie, și dacă ea a venit acum, factura în mod normal are o întârziere cam de șase luni și ar trebui plătit în șase rate. (...) Această reeșalonare se acordă la solicitarea consumatorului, pentru că nu toți consumatorii doresc să aibă o reeșalonare. Și atunci, în momentul în care se transmite solicitarea de reeșalonare, se poate spune exact cum se dorește plata", a explicat Ion Lungu.
Citeşte şi: Hidroelectrica a anunţat perioada în care clienții pot transmite indexul în luna aprilie 2023
"Ar trebui plătită în șase rate doar factura din octombrie, după care factura din noiembrie ar trebui plătită în cinci rate, din decembrie în trei rate. Deci, vedeți, pentru că așa prevede legea.
O perioadă egală cu întârzierea și aici întârzierea se referă la o perioadă cuprinsă între șase luni și practic zero luni", a mai spus Ion Lungu, Președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică din România.