"Eu lucrez cu probe, aşa că am pregătit şi factura, ca să nu zică cineva ceva că nu vorbim cu probe.
Am de plată 3.000 şi ceva pentru un apartament de două camere şi situaţia asta se repetă la zeci de mii de români în toată ţara.
Problema este că poate fi vorba despre o funcţionarea anormală a contorului şi atunci va trebui să cerem furnizorului date cu privire la metrologia a celui contor e energie electrică.
Trebuie contestată factura prima dată la furnizor, cerută această metrologie şi cerută reindexarea, recalcularea indexului vechi cu cel nou, pentru că sunt situaţii în care reprezentanţii anumitor furnizori vin în afara orelor când oamenii sunt acasă şi se mai găsesc în continuare contoare în interiorul imobilelor, adică nu toate sunt puse în exterior şi atunci nu se poate face această citire.
Le recomand tuturor să îşi trimită indexul pentru a nu avea surprize. Dacă lucrul acesta nu rezolvă problema, adică prima dată pe cale amiabilă. Eu aşa am făcut deja. Am făcut o notificare către furnizorul de energie electrică, să recalculeze, pentru că este aberant. 3.500 de lei pentru un apartament de două camere. În mod normal venea 200 de lei, cel mult.
Disproporţia este foarte mare. Regularizarea a fost făcută pentru două luni de zile şi clar s-a făcut un calcul greşit undeva.
Dacă nu reuşim pe cale amiabilă, mergem mai departe. Avem două Protecţia Consmatorilor, să spunema aşa. În cadrul ANRE pe deoparte, dar şi ANPC-ul care se poate ocupa la fel de bine. Şi, în ultimă instanţă, bineînţeles, dacă nu rezolvă nici acolo, dar nici la cele două autorităţi de care vă spuneam, oamenii ajung în instanţă. Sunt deja deschise litigii pe marginea acestor facturi", a spus Adrian Cuculis, în exclusivitate la Antena 3.