Felix Krause este un dezvoltator independent, care a lucrat anterior pentru Google şi Twitter. Acesta arată printr-un studiu cât de mult sunt supravegheați utilizatorii de Facebook și Instagram, care au telefoane iPhone.
Aceste două aplicații nu folosesc o pagină de Safari pentru deschiderea link-urilor. Cele două se bazează pe un browser propriu care urmăresc toate acțiunile utilizatorilor după ce aceștia dau click pe un link.
Browserele celor două aplicații sunt deschise atunci când se dă click pe un link în Facebook sau Instagram şi inserează un cod JavaScript în toate site-urile pe care utilizatorii intră.
Cu acest cod, numit „Meta Pixel”, sunt monitorizate toate interacţiunile utilizatorilor, din momentul în care se deschide browser-ul.
Se urmăresc click-urile pe reclame, link-urile şi butoanele apăsate, textul selectat, capturile de ecran făcute şi textele introduse.
Felix trage un semnal de alarmă pentru că textele introduse pe care Meta le urmăreşte sunt în mod special îngrijorătoare deoarece poate fi vorba și de la datele de plată ale cardurilor, până la parolele de logare pe anumite site-uri.
El spune că Meta nu fură neapărat datele sensibile ale utilizatorilor, neexistând dovezi în acest sens. O astfel de descoperire ar afecta grav imaginea companiei.
Cu toate acestea, practica încalcă regulile ATT (App Tracking Transparency) implementate de Apple, care prevăd că urmărirea utilizatorilor se poate face doar după obţinerea acordului expres al acestuia, potrivit karusefx.com.