Antena 3 CNN Economic O fabrică de alimente sănătoase din Bucureşti se închide. Recent, s-a pus lacătul pe o fabrică de detergenţi din aceeaşi multinaţională

O fabrică de alimente sănătoase din Bucureşti se închide. Recent, s-a pus lacătul pe o fabrică de detergenţi din aceeaşi multinaţională

Milena Niță
1 minut de citit Publicat la 14:48 17 Ian 2024 Modificat la 14:48 17 Ian 2024

Se închide astfel o fabrică românească deţinută de un grup anglo-olandez care activa multinaţionale într-un sector aparent de viitor: mâncarea sănătoasă. 

Unilever închide fabrica de alimente sănătoase din Bucureşti, a doua fabrică unde trage obloanele în câteva luni.

Astfel, dacă în 2019 gigantul anglo-olandez cumpăra o mică afacere româ­nească activă pe zona de hrană sănătoasă, cu ţinta de a o transforma într-un business regional, astăzi, cinci ani mai târziu, închide unitatea de producţie şi returnează (vinde înapoi) brandurile fondatorului.

Unilever, un grup cu prezenţă mondială, renunţă la businessul românesc Fru Fru şi Urban Monkey după cinci ani marcaţi de pande­mie şi inflaţie record, perioadă în care vânzările au fost anemice, iar profitul s-a lăsat aşteptat.

Recent, Unilever a anunţat că închide şi fabrica de detergent de la Ploieşti.

Gigantul anglo-olandez este prezent pe piaţa locală cu operaţiuni de import şi distri­buţie (prin intermediul companiei Unilever South Central Europe) pe de-o parte şi cu producţie pe de alta. 

Grupul are fabrici în Suceava – unde se realizează îngheţată, Ploieşti – condimente – şi Bucureşti – alimente. 

Acestea sunt operate separat. Fabricile din Suceava şi Bucureşti sunt cele pe care grupul le-a preluat odată cu Betty Ice, respectiv Fru Fru/Urban Monkey. 

Gigantul a cumpărat businessul Fru Fru într-o perioadă de creştere economică, în care zona de hrană sănătoasă - cu preţuri peste medie - era în plin avânt, iar Unilever nu avea acest segment în portofoliu.

În 2019, compania Good People, care administrează Fru Fru şi Urban Monkey, avea afaceri de 39 mil. lei. Apoi, în primul an de pandemie şi primul din era Unilever, vânzările au scăzut la 24 mil. lei. Acesta este ultimul an pentru care sunt publice date financiare.

Conform datelor Zf, în pandemie, businessul Fru Fru a scăzut puternic pentru că modelul de business era construit pe cererea venită de la oamenii care mergeau la muncă şi care îşi cumpărau hrană pentru la birou. 

Nici în 2022, volumele nu au crescut simţitor. Astfel, Unilever a ajuns în poziţia de a vinde brandurile după doar cinci ani şi de a închide fabrica din Bucureşti, potrivit zf.ro.

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole